W.A. Mozart` ın, J. N. Hummel` in ve C. M. Von Weber` in fagot konçertolarının müzikal analizleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Klasik Dönem (1750-1820) bestecilerinden, W. A. Mozart(1756-1791), J. N. Hummel ( 1778-1837) ve C. M. von Weber (1786-1826)'in tarihboyunca fagot literatürünün en önemli yapıtları olan fagot konçertolarınınform ve armoni açılarından analizidir.Bu tezde, eserler bestecilerin yazdıkları tarihlere göre sıralanmıştır.Buna göre; ?W. A. Mozart, KV 191 B-dur Bassoon Concerto? (1774), ?J. N.Hummel, F Bassoon Concerto W23? (1805), ?C. M. von Weber, F BassonConcerto op. 75? (1811) olarak sıralanır.Klasik dönemde bestelenen bu eserlerde, klasik armoni kalıpları vetonal bağlantıları kullanılarak birbirleriyle armonik yapı olarak benzerliklergöstermektedirler. Konçertolar, form açısından değerlendirilirse ilk bölümleri?Sonat Allegrosu?, ikinci bölümleri ?Lied? ve üçüncü bölümleri ise ?Rondo?formundadır.Bu konçertolar zaman içinde birçok farklı editörler tarafından notayaalındıkları için ölçü numaraları ve piyano uyarlamaları ile kendi aralarındafarklılıklar göstermektedirler. Bu çalışmamda, W. A. Mozart'ın fagotkonçertosunun, 3396 numaralı ?Breitkopf Edition? Wiesbaden, J. N.Hummel'in fagot konçertosunun, 2685 numaralı ? International MusicCompany? New York, C. M. v. Weber'in fagot konçertosunun ? NuovaEditione? Lichterfelde, (Berlin) notalarından yararlanmış bulunmaktayım. This thesis is a formal and harmonic analysis of three classical period(1750-1820) composers? basson concertos historically regarded as the mostimportant works in bassoon literature.In this work, the analyses are presented in order of composition: W. A.Mozart?s Bassoon Concerto KV 191 (1774), J. N. Hummel?s F BassoonConcerto W23 (1805) and C. M. Von Weber?s F Bassoon Concerto op. 75(1811).These classical works exhibit many similarities due to the presence ofclassical harmonic structure and tonal relationship in each. The firstmovements of these concertos are in ?Sonata-Allegro? form, while the secondmovements are presented in ?Lied? or song form, and their third movementsare in ?Rondo? form.Because these works have been published in many different editions,differences in measure numbers and piano accompaniments do occur. Forthis thesis, I have chosen to use the following editions: W. A. Mozart BassoonConcerto?s ?Breitkopf? edition, no. 3396 (Wiesbaden), J. N. Hummel BassoonConcerto?s ?International Music Company? edition, no. 2685 (New York) andC. M. Von Weber Bassoon Concerto?s ?Nuova Editione? Lichterfelde, (Berlin).
Collections