Son dönem Türk Sineması`nda kentli kimlik bağlamında ötekinin sunumu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETBu çalışmada kent ve kentleşme kavramları çerçevesinde modern bireyin kentiçerisindeki konumu tartışılmıştır. Kentler, insanları yalnız kalabalıklara dönüştürenmekanlar olmasının yanı sıra, onlara kimlik kazandıran bir içeriğe de sahiptir. Bunedenle kent, modern ya da modern olmaya çalışan dünyada önemli bir ayrıştırmamekanıdır.Çalışmanın ana eksenini oluşturan kavramlar ışığında son dönem TürkSineması'nın (1990'lı yıllardan 2005'e kadar olan sürede) kente nasıl baktığısorgulanmış ve seçilen filmlerle birlikte kentin, insanları acımasızca kategorize edip,kimilerini de dışlayarak, `öteki'leştirdiği tezi doğrulanmıştır.Sonuçta kent tüm parçaları ile varolmaya devam eden bir doku, `ben ve öteki'ise kentin ve modern dünyanın vazgeçilmez unsurlarıdır. Bu unsurlar da Genç TürkSinemacıların ilgisini çekmeye ve kameralarından yansımaya devam edecektir.vi ABSTRACTIn this thesis was discussed position of modern human in urban to incluedconcepts of urban and urbanity. Urban is not only place where transforms people tolonely crowded but also gives their identy. So urban most important isolation centerin modern or trying modern world.It was discussed to how contemporary Turkish Cinema (from 1990?s to 2005)looks at urban with concepts which form of the center of thesis and ıt was confirmedurban classifies people and throw out somebody for to be `other? by choosed films.Finally urban is a texture which to be existance with their whole parts, `self andan other? are uniqe elements of urban and modern world. Young Turkish directorswill be continue to interested in these elements and they also continue shootingmovies about these subjects.vii
Collections