1950`den günümüze cam heykel sanatı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
?1950'den Günümüze Cam Heykel Sanatı? hakkındaki bu çalışmada, camıntarihsel süreç içerisindeki gelişiminden, camı şekillendirme tekniklerine, camınheykel malzemesi olarak nasıl kullanılmaya başlandığı ve bunu kullanan Türk,yabancı cam sanatçıları incelenmektedir.Endüstri Devrimi ile birlikte teknolojide yaşanan büyük değişim, her alandaolduğu gibi camda da kendini göstermiştir. Cam malzemesi, sadece kullanım amaçlıdeğerlendirilirken, Art Nouveau'nun ortaya çıkışıyla camın sanat malzemesi olarakgörülmeye başlanmasının temelleri atılmıştır. Stüdyo Cam Hareketi'nin kendinigöstermesi ile de cam, artık heykel sanatında yerini almıştır.Üç bölümden meydana gelen tezin ?Camın Tanımı ve Tarihçesi? isimli ilkbölümünde, camın bulunuşundan günümüze gelişimi, Türkiye'de ve dünyada, camsanatının hangi noktada olduğu açıklanmaktadır.Cam malzemesinin, sıcak ve soğuk haldeyken, nasıl biçimlendirilerek sanatmalzemesine dönüştürüldüğü teknik açıdan ele alınmasıyla başlayan ikinci bölümde,Stüdyo Cam Hareketi'nin, Cam Heykel Sanatı'ndaki etkisi ve buna öncülük edenler,XX. Yüzyılın ikinci yarısından sonra, heykel teriminin anlamının, genişleyerek farklıdisiplinlerde yorumlanması ile bunun cam heykel sanatındaki etkileri resimler ilebelirtilmektedir.Cam Heykel ve Cam Heykel Sanatçıları adlı son bölümde ise; Dünya veTürkiye'deki Cam Heykel Sanatçıları ve çalışmalarını hangi teknikler ileoluşturdukları, örnekler ile anlatılmaya çalışılmıştır. ?This study realised on the ?Art of Glass Sculpture from 1950 to Today?,historical development of glass, glass moulding techniques, how people started usingglass to make sculptures and Turkish and foreign artists using this technique.Great change experienced in technology with the Industrial Revolution hasinfluenced the glass sector, as it had its effects on other areas as well. While glassmaterial was considered as only a material for use, people started seeing it as amaterial for arts with the emergence of Art Nouveau. With the appearance of StudioGlass Work, glass now made its appearance in the art of sculpture.The first section called ?Definition and History of Glass? of this thesisconsisting of three sections, the history of developmental stages glass has gonethrough from the day it was discovered to our day and the status of the art of glass inTurkey and all over the world are explained.The second section, which starts with a technical point of view to how glass isshaped, thus being converted into a piece of art, in its cold and hot forms, theinfluence of Studio Glass sector on the art of Glass Sculpture and those leading suchmovement, the expansion of the interpretation of the term sculpture after the secondhalf of XX. century, this being interpreted by different disciplines and the influencethereof on the art of glass sculpture is illustrated.And the last part called Glass Sculptures and Glass Sculptors, Glass Sculptorsin Turkey and All Over the World and the techniques they used are introduced bygiving examples.
Collections