Fotoğraf-arkeoloji ilişkisi ve çağdaş fotoğraf sanatında temsili
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Fotograf, icat edildigi günden itibaren arkeoloji ile iç içe olmus, arkeolojininbagımsız bir bilim dalı olarak gelismesine yardım etmistir. Fotografın arkeoloji içinyararlı olabilecegi, fotografın dünya kamuoyuna duyurulusu sırasında Arago tarafındanvurgulanmıs, fotograf icadı ile birlikte arkeolojinin hizmetine girmistir. Arkeoloji,Michel Foucault'un Bilginin Arkeolojisi adlı eseri ile özel bir içerik kazanmıs; bu,postmodern Fotograf Tarihi ve Fotograf Kuramı çalısmalarında önemli bir hareketnoktası haline gelmistir. Arkeolojinin fotografik temsili dönemlere ve kisilere görefarklılık göstermektedir. Tezin amacı arkeolojinin dönemlere ve kisilere göre degisentemsillerini açıklamaktır. XIX.yüzyıl fotografın arkeolojiyi kendine konu olarak seçtigibir zaman dilimi olmasının dısında; arkeolojinin de fotografın bilimsel karakterinikesfettigi bir yüzyıldır. Böylece fotograf Joseph Philibert Girault de Prangey, FelixBonfils, John Shaw Smith, Francis Bedford gibi gezgin fotografçılar arasında; AugustSalzmann, Auguste Edouard Mariette, Giorgio Sommer, John Henry Parker gibiarkeolog-fotografçılar arasında kullanılmıstır. Arkeolojinin bir temsil boyutu daMagnum Ajansı baglamında gerçeklesmistir. Ferdinando Scianna, Martin Parr, BrunoBarbey, Henri Cartier Bresson, Ara Güler arkeolojiyi yorumlayan Magnum üyeleriarasındadır. Savas harabeleri de Magnum Ajansı üyelerinin fotografladıgı konulararasındadır. Herbert List David Seymour, Robert Capa, Werner Bischof, JosephKoudelka, Susan Meiselas bu konuda örnekler vermislerdir. Arkeolojinin bir digerözelligi postmodern sanatçılara ilham vermesidir. Duane Mıchals, Sahin Kaygun, CalumColvin, Simon Norfolk bu dogrultuda eserler veren fotografçılar arasındadır. Since the day it had been inventioned, photography has been within thearchaeology, and contributed to the archaeology?s progress to become a scientificdiscipline. Photography?s potential for archaeology was indicated by Arago when heproclaimed its invention to the world. And, photography begun to serve to archaeologyjust at its beginning. On the other hand; archaeology, as a concept, obtained a specialcontent by Micheal Foucault?s ?Archaeology of Knowledge?. This acquisition became animportant starting point for postmodern Photography History and PhotographyTheories. The photographic representation of archaeology is different as to the periodsand individuals. The purpose of thesis is to explain that, In XIX.century, thephotography choosed the archaelogy as a subject but at the same tıme archaeologyinvented the photography?s scientific quality. Like Prangey, Felix Bonfils, John ShawSmith, Francis Bedford travel photographers and archaeologist-photographers likeAugust Salzmann, Auguste Mariette, Giorgio Sommer, John Henry Parker are someexamples. Magnum Agency?s photographers also represented some other archaeologicalexamples. Ferdinando Scianna, Henri Cartier Bresson, Bruno Barbey, Martın Parr areMagnums photographer who interpreted archaeology. Magnum photographersphotographed also the ruins of war or terror. Herbert List, David Seymour, RobertCapa, Werner Bischof, Joseph Koudelka, Susan Meiselas are some examples.Archaeology inspired also postmodern photographers like Duane Mıchals, CalumColvin, Simon Norfolk, Sahin Kaygun beside photojurnalists.
Collections