Yeni-dışavurumcu resimde şiddetin ve gerilimin ifade aracı olarak renk
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Her sanatsal olusum kendini önceleyen, alt-geçmis sanatsal olusumlarüzerinde temellenmekle birlikte kendine ait yeni degerlerle var olmaktadır.Bu açıdan bakıldıgında Yeni-Dısavurumculuk'u tanıma, anlama, çokyönlülügü ile kavrama süreci Yeni-Dısavurumculuk'un sahip olduguüzerindetemellendigi- geçmis sanatsal mirası, bu mirasın plastik dilini, bubaglamda da renk olgusuna açıklık getirmeyi gerektirmektedir. Durumasiddet açısından bakıldıgında ise siddet kavramının fiziksel siddetediminden nasıl olup ta içinde bulundugumuz Modern- Post-Modernsüreçte bu kadar baskalasmıs, gizlenmis bir hal aldıgını, Yeni-Dısavurumculuk'un bu yeni durumla olan derin bagını, zorunlu olarak içiçe geçmisligini anlamayı zorunlu kılmaktadır.Yukarıda belirtilen baglamlar çerçevesinde tez üç ana bölüm olarakbelirlenmistir. Birinci bölümde, sanat tarihinde plastik degerlerin resimsanatı içerisindeki olusum-birikim sürecini, özel olarak ta `Renk' olgusuincelenmistir. Renk olgusu bu bölümde lkçag'daki doga gözlemine dayalı,ton degerleri içeren bir anlatım biçiminden baslayıp, nesnenin lokalrenginden bagımsızlasmasına, renk ile ilgili bilimsel gelismeler ve insanınrenk algısı konusundaki yapılan incelemelere ordan da rengin kendibasına bir deger olarak algılandıgı ve uygulandıgı resimsel sürecinifadesine yönelik olarak degerlendirilmistir. kinci bölümde ise `Siddet'olgusuna öncelikle insanın gelisimi açısından antropolojik, sosyolojik vepsikolojik olarak yapılan arastırmalara, incelemelere deginilerek, Modernsüreçteki baskalasımı ve bütün sosyal alana yayılısı incelenmis ve sanattarihindeki siddetin resimsel konumlanısı degerlendirilmistir. Üçüncü veson bölümde ise Modern, Post-Modern süreç içerisinde yer alan Yeni-Dısavurumculuk akımının öncelikle genel özellikleri ve ortaya çıkısnedenselligi, sonrasında ise ortaya koydugu sanatsal tavır ve plastik olusumsüreci ?Siddet? ve ?Renk? kavramları temel alınmak suretiyle ifadeedilmeye çalısılmıstır. Each artistic embodiment (formation) , besides becoming firmly fixedupon the sub-past artistic embodiments,giving themselves priority, exists withmodern merits of his own. In view of this, the process of acknowledging Neo-Expressionism, understanding it and comprehending its versatility takes a newmeaning by apprehending the past artistic inheritance which Neo-Expressionism possesses and upon which it becomes firmly fixed, the plasticlanguage of this inheritance and, in this sense, by comprehending the colorphenomenon , while, as far as the violence phenomenon is concerned, it takes anew meaning by understanding how the concept of violence has become sometamorphosed and disguised from a physical violence action during thepresent Modern-Post-Modern period, and by apprehending the profoundconnection of Neo-Expressionism with this new circumstance. It makes sensealso when the spots through which Neo-Expressionism identifies itself areperceptible by conceiving our current process with its other related aspects.In this context, the thesis begins with a part specifying the embodiment- accumulation process of plastic merits within the art of painting in theHistory of Art, particularly indicating the process of color phenomenon tillNeo-Expressionism. The second part of the thesis touches on the transformingaspect of the violence phenomenon within the course of history, and is based onits internalized,disguised structure during the Modern-Post-Modern process inparticular. Finally, the thesis studies the artistic and plastic embodimentintroduced by Neo-Expressionism during Modern-Post-Modern period uponwhich NeoExpressionism became firmly fixed. ' Violence ' and ' Color ' havebeen the leading,basic concepts in this sense.
Collections