Sosyalleşme bağlamında İzmir`deki Türk sanat müziği amatör koroları ve toplu müzik pratikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türk Müziğini kuramsal ve pratik yönüyle öğretmek için ortaya çıkan musikicemiyetleri, tarihsel süreç içinde köklü değisim geçirerek günümüzde insanların, müzikyapmanın yanı sıra sosyallesme amacıyla katıldıkları birer performans kurumu halinegelmislerdir. ?zmir'de sayıları yüzü geçen ve günden güne çoğalan bu topluluklarabireyler, arkadaslık, çevre edinme, stres atma, terapi, statü olarak sıralayabileceğimiz vehepsini sosyallesme baslığı altında toplayabileceğimiz müzik dısı sebeplerlekatılmaktadırlar. Modernlesmenin ve kent yasamının birey üzerinde kurmus olduğubaskı, stres, yalnızlık, yabancılasma gibi sebepler insanların bu tip ortamlara olanihtiyacını her geçen gün arttırmaktadır. Birey, bu ortamlar sayesinde sikayetçi olduğugündelik yasama katlanabilecek enerjiyi sağlamakta, ruh sağlığını korumakta, kendiniifade edebilmekte, kendi varlığını duyumsayıp kaybolmusluk duygusundanuzaklasmakta, hayata tutunmaktadır. Koro sayısındaki hızlı artısın sebebinin yalnızcametropol insanının bu ortamlara olan ihtiyacının artmasıyla değil, ek gelir sağlama ve?zmir'de yasanan issizlikle de yakından ilgisi bulunmaktadır. Bu sebeplerle bir çokinsan için amatör müzik toplulukları ?kazanç kapısı? haline gelmistir.?zmir'de oryantasyonu Türk Müziği olan dinleyicinin müzik beğenisine hitapeden ve müzik dinleme ihtiyacını karsılayan kurumlar amatör topluluklardır. Bununsebebi, toplulukların geçmis olduğu repertuarın ağırlıklı olarak 1950 ve sonrası olmasıile Türk Müziği dinleyicisinin bu repertuarla olusmus kitleden meydana gelmesiarasındaki iliskidir. Repertuar, tür olarak sarkı ağırlıklı olup piyasa üslubu ile ya dapiyasa üslubu ve arı üslubun harmanlandığı senkretik bir üslup içinde seslendirilir. The music associations, which came out to teach Turkish music with itstheoretical and practical aspects, have transformed much within historical process andbecome performance associations which people attend by the aim of making musictogether with socializing. Individuals have been attending to these societies the numberof which passes one hundred and which multiply day to day due to the reasons being outof the music that are friendship, getting environment, feeling relieved, therapy, statusand all of them can subtitled under the socialization title. The reasons like oppression,stress, solitude, becoming strangers which modernization and city life establish on theindividual have been increasing the people?s need in this kind of mediums day today.The individual has been providing the energy to stand on the daily life he complaint,protecting his spirit?s health, stating himself, feeling his own existence and going awaylostness emotion and holding life thanks to these mediums. The quick increase in thenumber of choruses is concerned not only with the increase in metropol people?s need inthese mediums but closely with providing additional income and with the unemploymentlived in ?zmir. For these reasons, amateur music societies have become income tool formany people.The associations whose orientation is Turkish music and which addresses tomusic taste of audience and meet the need in listening music in ?zmir are amateursocieties. The reason of that is the direct relation between that the repertoire thesocieties passed pertains to commonly 1950 and above and that Turkish music audiencehappened from the mass which occured with this repertoire. Repertoire is heavily songas kind and it is played with the market manner or in a syncretic manner in which themarket manner and pure manner are harmonized.
Collections