Plastik sanatlarda imgeye öznel yaklaşımlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
?Plastik Sanatlarda mgeye Öznel Yaklaımlar? adlı tez çalımasında imgeninbüründüü farklı haller, farklı dönemlere ait olan bazı sanatçıların kendilerineözgü ifadesel yaklaımları dorultusunda incelenmeye çalıılmıtır.Tezin `Göstergelerin Oluumu' adlı ilk bölümünde; dilin göstergeylebalantısı, göstergelerin insan yaamındaki yeri, farklı dilsel yapılardaüstlendikleri ilevleri ve görsel göstergebilim kapsamı altındaki `sanatsalgösterge' kavramı ele alınmıtır. `Sanatsal Yaratımda mgesel YapılanmayaSanatçı ve Yapıtları açısından Yaklaımlar' adlı ikinci bölümünde ise; imgeyiyapıtlarında farklı materyaller ve yaklaımlarla sunan sanatçılardan örneklerverilmitir.Göstergelerin günlük yaamdaki ortak uzlaımsal ilevlerinden farklıolarak, sanatsal göstergelerin sanatçının tavrına ve dolayısıyla yapıtına özgüolan kod sistemleri, biricikliklerinden ötürü farklı bir algılama vedeerlendirme biçimine ihtiyaç duyarlar. Görsel düzlemde, ?sanatsal gösterge?kapsamı altına girebilecek öeler (iaret, sembol, simge, imge?), yapıtın içbütünlüünü kuran ve böylelikle de yaamsal hale gelen özel ilevlere sahiptir.Denebilir ki, sanatçının içinde bulunduu sosyo-kültürel yapıya veyapıtın üretildii özel artlara göre anlam kazanan her bir görsel imge, dierimge çeitleri gibi güçlü bir ifadeyi temsil etmektedir; böylelikle özgün dilselyapıları toplumsal düzlemde iletiimsel ilevleriyle öne çıkaran önemli bir belgehaline gelmektedir. Bunun yanı sıra yapıttaki imgesel yapıyı sanatın kendikıstasları dorultusunda algılamak doru olacaktır. Sanatsal yaratım esnasındaduyumların, ifadesel özellikler taıyan imgeler olarak yapıta yansıması, aslındaiaret ve göstergelerin yeniden dönüümünün bir sonucudur. iir, masal, resimheykel, müzik gibi ifadeler, belirli dilsel yapılara dönümü iaretler bütünü venihayetinde duyusal algılarımızdır. In this thesis named ?Subjective Approaches to Image in Plastic Arts?,the different attitudes wrapped up by image itself have been investigated in thedirection of expressive approaches peculiar to certain artists from differentepochs .The first chapter of the thesis titled `The Formation of Signs? deals withthe connection between language and sign, the place of the signs in human life,their functions in different linguistic structures and the concept of `artistic sign?under the scope of visual semiology.Apart from the common conventional functions of the signs in daily life,the code systems of the artistic signs special to artist?s attitude and his workclaim a mode of dissimilar perception and evaluation due to their uniquenesses.On the visual plane, such elements as mark, symbol, emblem and image whichcan be counted as `artistic sign? have some specific functions that establish theinner entirety of the work, and in this way become vital to it.It may be said that each visual image which gets a meaning according tothe socio-cultural structure in which the artist lives and to special circumstancesin which his work is created represents a persuasive expression like the otherkinds of image. Thus, it becomes a significant document which brings forwardthe communicative functions of original linguistic structures on the social plane.It will also be suitable to perceive the imaginary structure of the work in thedirection of the art?s own criteria. In the course of the artistic creation, thereflection of the emotions on the work as images bearing expressive features isactually a result of the re-transformation of marks and signs. Such expressionsas poem, fair tale, painting, sculpture and music are the complex of the signstransformed certain linguistic structure and finally are our sensorialperceptions.
Collections