Müziğin bir yaygın gelişimsel bozukluk tipi olan otizmde ortaya çıkan problemli davranışlar üzerindeki etkisi: Ritim uygulaması çerçevesinde 4 örnek olay
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada müziğin, bütünüyle hastalık tedavi edici olmasa da belirli davranış bozuklukları sergileyen otistik çocukların sosyal davranışlarının düzenlenmesinde bir etkisi olup olamayacağı sorusundan yola çıkıldı. Otistik çocukların müzikle ilişkilenmesi kapsamında yapılan ritim çalışmalarının çocuklardaki problem olarak görülen davranışların kontrolünü ne yönde etkilediğini anlamak amacıyla, araştırma kapsamında M.E.B. İzmir Işık Özel Eğitim Merkezi Alsancak Şubesi'nde dört otistik çocukla haftada bir kez olmak üzere on oturumluk uygulama çalışması yapıldı.Otistik çocuklarla gerçekleştirilen ritim çalışmasında, Ritim Tekrarı Ölçeği'nde yer alan ritim kalıpları uygulandı. Çocuğun yapabilme düzeyine göre Evet, Sözel Yardım, Fiziksel Yardım ve Hayır seçenekleri işaretlenerek uygulamaların kontrolü sağlandı.Çalışmanın uygulama kısmı dışında çocuğun sosyal davranış değişimlerinin gözlemlenmesi, araştırmacının koşullar nedeniyle sürekli çocuğun yanında bulunamaması, çocukla birlikte yaşayamaması nedeniyle aileden yardım alınması bir yöntem bir çözüm olarak görüldü, aile çalışmaya dahil edildi. Bunun için çocuğun problemli davranışlarını izlemek için hazırlanan Problemli Davranış Haftalık İzleme Formu'ndan yararlanıldı. Problemli Davranış Haftalık İzleme Formu, çocuğun problem davranışlarının gidişatını iki oturum arasındaki süreçte saat, gün ve tarih sıklıklarını yansıtır.Bu çalışma sonunda ritim tekrarı çalışmalarının çocukların yine tekrara dayalı olarak ortaya çıkan problem davranışları yerine geçebileceği sonucuna ulaşıldı. Bununla birlikte problem davranışları ortaya çıkaran çevresel faktörlerin gücünün kimi zaman müziğin gücünden baskın olduğu ve problem davranışların en azından sözkonusu faktörlerin devam etmesi süresince etkin olmadığı da çalışmanın bulguları arasındadır. This study has been initiated in order to understand whether or not the music would be effective on arrangements of social behaviors of autistic children who exhibit specific behavior disorders although it is not therapeutic completely in this research. In order to understand controlling the behaviors seen as a problem at the children how the studies of rhythm realized in the scope that the autistic children are made related with music are, it was made a case study in Alsancak Branch of İzmir Işık Özel Eğitim Merkezi of Ministry of National Education with four autistic children one a week for ten sessions in the scope of the research.In the rhythm study to realized autistic children rhythm patterns in Rhythm Repeating Scale was applied. In accordance with child?s level to make them, yes, oral help, physical help and no options were marked and the application was controlled.Because there is the fact that it was observed the transformations of social behaviors of the child out of the application section of the study, the researcher could not be with the child continuously because of the conditions and he could not live together with the child it was obtained assistance from the family as a solution method, and thus the family was included into the study. For the reason it was benefited from Problematic Behavior Weekly Following Form prepared for following the problematic behaviors of the child. Problematic Behavior Weekly Following Form reflects the problematic behaviors of the child at hour, day and date frequencies between two sessions.At the end of this study, it was resulted that repeating rhythm studies may replaced arising problematic behaviors of the children based on repeating again. However the findings in the study can include that the power of the environmental factors arising the problematic behaviors are bigger than the power of music sometimes and the problematic behaviors are not effective at least during the said factors are continued.
Collections