Hemşin kültürel kimliğinin müziksel dinamikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Hemşin kültürel ve müziksel kimliğini birlik ve farklılıkdiyalektiği bağlamında araştırmaktadır. Kültürel kimlik kavramının yanı sıraotantisite terimi de bu çalışmada analitik bir araç olarak işlev görmektedir.Dolayısıyla çalışmanın amacının Hemşin müziksel kimliğini otantisite, kültürelkimlik ve temellük gibi bir dizi analitik kavramla incelemek olduğu söylenebilir.Müziğin sosyal değişim bağlamında pek az değişmeden kalabildiğinisöylemeye bile gerek yok. Göç, müziğin kentli Hemşin toplumu içindeki üretimi,desteklenmesi ve tüketim kalıpları üzerinde derin bir etki bırakmıştır. Bu çerçevedeçalışma Hemşin müzik pratiklerini, özellikle de horon icrasını, sadece `yuva'da(Çamlıhemşin) değil aynı zamanda `gurbet'te ( bir örnek çalışma olarak İzmir) elealmaktadır. This study explores Hemshin cultural and musical identity in the context ofdialectics of unity and diversity. Along with cultural identity, the term authenticityhas been served as an analytical tool. Thus, it might be argued that the purpose ofthe study is to examine hemshin musical identity through a couple of analyticalconcepts such as cultural identity, authenticity, and appropriation.Needless to say the music is seldom stable in the context of social change.Migration had a profound effect upon patterns of musical production, patronage, andconsumption in Hemshin community. Accordingly this thesis investigates musicalpractices of the Hemshin, especially of Hemşin horon performance (a traditional folkdance in the region of the Eastern Black Sea) not only `at home? but also abroad (asa case study in Izmir).
Collections