Günümüz sanatında enformatik imgenin dolaşımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sanat yapıtı, gelişen teknoloji nedeniyle günümüzde yeni ve farklı boyutlar kazanmıştır. Bilgi depolama ve paylaşma platformu olarak sanat yapıtı, enformatik imgenin dolaşımı üzerinden ifade olanaklarını sürekli olarak geliştirmektedir. Özellikle yirminci yüzyılda teknolojik gelişim ve toplumsal değişimlerin hızı bakımından, enformatik imgenin dolaşımı küresel kültür için çok güçlü anlamlar barındırmaktadır.Söz konusu anlamları tartışma amacındaki tezin ilk bölümünde, tarihsel bir yaklaşımla imgenin; sosyal ve siyasal değişimlerle birlikte, Batı sanatındaki dolaşımı üzerine saptamalar yapılmıştır. Bu dolaşımın etkileri, Fransız Devriminden itibaren imgenin sosyal belleğe kazandırdığı güç üzerinden yeniden tanımlanmaktadır. Ayrıca yirminci yüzyılın ortalarından itibaren, sanatın merkezinin el değiştirmesi ve bu sürecin imge konvansiyonu üzerindeki etkileri özetlenmiştir.İkinci bölümde, tezin temel konusu olan ?enformatik imgenin dolaşımı? farklı disiplinlerden örnekler ile detaylı olarak incelenmektedir. Bu önemli başlık üzerine Türkiye'de çok az yayın bulunmaktadır. Son bölümdeyse, izleyici ve yapıt ilişkisi faktörü bağlamında, sanatçının imge dolaşımındaki rolü incelenmektedir. Tasarım olarak sanat yapıtının ele alınması ve bellek olarak imgenin anlamlandırılma süreçleri ile birlikte, sanatçının imge kullanımındaki nedensellik çözümlenmeye çalışılmaktadır. Tezin sonuç bölümünde, bir tasarım alanı olarak sanat yapıtı üzerinde enformatik imge kullanımının yorumlanma aşamalarına dair çözüm önerisi sunulmaktadır. Tez boyunca, öncelikle sanatsal bir çerçeveden, imgenin konumlandırılması üzerine farklı disiplinlerin, ?enformatik imge? ve ?imgenin dolaşımı? açısından yaklaşımları yorumlanmıştır. Nowadays, due to the technological improvements, art work has new and different dimensions. Art work as a storage and sharing platform for information, constantly improving expression possibillities via circulation of informative image. Because of the rapid technological progress and social changes in twentieth century the circulation of informative image has powerfull meanings for the global culture.In the first chapter of thesis said to discussing the aim of sense, assignations made for the circulation of image over western art, with social and political changes in historical approach. The effect of this circulation, to be defined out of power wich image has given to social memory since French Revolution. In addition to first half of twentieth century, changing hands for being center of art and the effect of this period to be summarized on image convention.By the second chapter, pimary subject of thesis ?the circulation of informative image? is to being exhaustive analyzed with references from different disciplines. There were few issues on this important headline in Türkiye. For this reason, primarily it?s interpreted that; approach of different disciplines on informative image and circulation of image in the light of positioning the image from an artistic mount.In the last chapter, it?s analysing that the status of artist in circulation of image, for context factor of viewer and art work. It?s analyzed the causality of an artist?s usege of image, with handling art work as design and interpretation process of image as memory. In conclusion of thesis, offering a way out for explanation of using informative image in art work as a designing platform.
Collections