Günümüz sanatında mekana özgü (Site-Specific) kavrayışlar bağlamında yeni mekan stratejileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde mekana özgü enstalasyonlar, çağdaş sanat içerisinde önemli bir yer tutmaktadır. Sergi mekanına yapılan net ve basit, yapısal ?işgaller? ve mekanın kendisini temel alarak kurgulanmış çalışmalar, günümüz sanatçıları tarafından sıkça kullanılır hale gelmiştir. Bu noktada, sanatçılar ?mekan? kavramına, hem ideolojik hem de biçimsel anlamda yeni açılımlar sağlamaktadırlar. Yeni materyaller ve teknolojik gelişmelerle birlikte, bir sanat yapıtının varlığı ve bulunduğu mekanın, nasıl ve hangi bağlamda bir kavramın odak noktası olabileceği sorusu yepyeni bir boyut kazanmıştır. Sanatçılar, disiplinler arası etkileşimlerden (teknoloji, politika, kurumsallaşma, medya, mimari, tasarım, bilim...) yaralanarak, gerek kamusal alanı, gerekse galeri mekanını, kendi sanatsal kavrayışlarının merkezine yerleştirmekte, ayrıca, mekanı, sanat yapıtı ile izleyicinin aktif olarak bir aradalığını sağlayan bir iletişim aracı olarak kullanmaktadırlar. Böylece, mekana dair yeni kavramların tartılıştır hale geldiği platformlar oluşmakta, ayrıca farklı bakış açıları ve yaklaşımların doğmasına olanak sağlanmaktadır.?Günümüz Sanatında Mekana Özgü (Site-Specific) Kavrayışlar Bağlamında Yeni Mekan Stratejileri? başlıklı bu tezin amacı, güncel sanat dahilinde, sanatsal alanın kullanımına yönelik yeni mekansal kurgular ve sergileme biçimlerini incelemek, ayrıca bu yeni alternatiflerin gerek biçimsel, gerekse kavramsal boyutta günümüz sanat anlayışına olan katkılarını ortaya çıkarmaktır. In today?s world site-specific installations hold a major place in contemporary art. Specific and simple ?invasions? inside the structure of the exhibition space as well as works that have been built over the base of the space itself are being created frequently by the artists. In this sense, artists are providing an expansion for the concept of ?space? both in terms of ideology and form. Together with new materials and technological advancement, the existence of an artwork and the space surrounding the artwork as well as the question how these subjects could in which sense become the focus of a concept have taken on a new dimension. Artists, benefiting from interdisciplinary exchanges (technology, politics, institutionalization, media, architecture, design, science etc) have placed both the public space and the exhibition space in the center of their artistic perception, furthermore, started using the space as a medium to provide an active communication between the artwork and the audience. Thus, as new platforms emerge where one can discuss new concepts about space, it has become also possible to welcome different perspectives and approaches in this matter.This thesis, titled ?New Strategies of Space in terms of Site-Specific Perception in Today?s Art? therefore aims at exploring new uses of space and forms of exhibition in the contemporary art world, and at the same time revealing the contribution of these new alternatives to the
Collections