Hediyelik eşya kapsamında Manisa markasının yaratılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Manisa ekonomik, kültürel ve kentsel bağlamda bugün Türkiye?nin en hızlı büyüyen kentlerinden biridir. Kentin ekonomik fonksiyonu ve izlediği markalaşma politikası, yapılaşmış çevresini de büyük oranda değiştirmiştir.Bu doğrultuda, yapılan çalışma temel olarak dört ana bölüm halinde incelenmiştir.Giriş bölümünde, kentsel markalaşma süreci ve Türkiye'de bu sürece verilen destekler, Manisa'nın marka değerlerini oluşturabilecek kültürel, doğal, geleneksel değerleri genel olarak tanıtılmıştır.İlk bölümde, Manisa?nın tarihinden yola çıkılarak, kentin antik döneminden günümüze kadar olan gelişmelerin, kültürel ve kentsel çevrede yarattığı değişiklikler incelenmiştir. Bu kısım, basılı eserler, kent arşivleri ve alan araştırmalarıyla desteklenmiştir.İkinci bölümde, Manisa'nın markalaşma sürecinde önemli rol oynayabilecek kültür varlıklarından biri olan Salihli'de bulunan Sardis Antik Kenti, bir Manisa marka değeri olarak incelenmiştir.Üçüncü bölümde, kentsel markalaşma ve hediyelik eşyanın bu süreçteki rolü üzerinde durulmuştur. Buna bağlı olarak hediye kavramı sosyolojik ve psikolojik yönleriyle incelenmiştir. Hediyelik eşyaların nitelikleri, tüketici ile ilişkilendirilmesi, tüketici üzerinde yarattığı etkiler ve hedef kitlesi Manisa örneğine göre şekillendirilerek değerlendirilmiştir.Son bölümde; hediyelik eşya tasarım uygulamaları bulunmaktadır. Tasarımların çıkış noktasında, Manisa?nın önemli marka değerlerinden biri olan, Sardes Antik Kenti?nde basılmış ilk Altın Para kullanılmıştır.Yapılan çalışmalara bağlı olarak, sonuç kısmında, bugün Manisa?nın markalaşma sürecinde bulunduğu konum değerlendirilerek, kent imajını güçlendirecek ve hediyelik eşyanın, kent tanıtımında aracı olabilmesi adına bir takım öneriler üzerinde durulmuştur.Anahtar Kelimeler: Manisa, Hediyelik Eşya, Hediye Kavramı, Kentsel Markalaşma Today, Manisa is the fast growing cities of Turkey according to economical, cultural and urban context. Economical function of the city and the branding policies has changed the built environment dramatically.In that direction, the study made up of four chapters:In the introduction chapter, Urban branding process and the support given to this process in Turkey, create brand values, cultural, natural, traditional values of Manisa has been introduced generally.In the first chapter, based upon the history of Manisa, improvements of the city's ancient period to the present, the changes created by developments in the cultural and urban environment were examined. This section is supported by the city archives and area research printed works.In the second chapter, which is one of Salihli-Manisa cultural assets to play an important role in the process of branding in the ancient city of Sardis, were examined as a brand value of Manisa.The third chapter focuses on the role of this process in urban branding and souvenir. Accordingly, the concept of a gift, sociological and psychological aspects are examined. Souvenirs qualities, associated with the consumer, effects on the consumer and according to pattern of the target audience is Manisa were evaluated.The last chapter, there are some souvenir design practices. Point of origin of the designs is, the first Gold Coin minted in the ancient city of Sardis which is one of the important brand values of Manisa.According to studies, in the conclusion part, some offers that strengthen city image is given by examining the position of Manisa in the branding process and a gifts on behalf of the city be a means of introducing a number of suggestions were discussed.Keywords: Manisa, Souvenir, Gift Consept, Urban Branding
Collections