Gerçekliğin yeniden tanımında hybrid yöntemler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, sanal ile gerçek arasındaki farkın azaldığı günümüzde, bilgisayar teknolojisinin gerçekliği yeniden yaratma yöntemleri ve etkilerinin araştırılmasıdır. Eğlence, tıp, mühendislik, mimari, sanat, eğitim, askeri birçok alanı belirleyen sanal gerçeklik, gerçek ve sanalın ayrımının azaldığı günümüzde gündelik hayatımıza da etki eder. Gerçekliğin fotorealistik olarak yeniden canlandırılmasının yapılabilmesi, durağan görseller yerine içine girip deneyimleme imkanı veren kullanıcıyla etkileşimli eserlerin ortaya çıkması, yaratıcılığın hizmetine böyle bir gücün verilmesi, büyük bir değişimdir. Çok çeşitli platformlar bir araya gelip melez ürünler oluşturmaktadır. Analog görüntüden çok farklı özelliklere sahip sanal imgenin oluşma aşamaları, kullanılan yazılımların özellikleri, hareketli görüntüye ve sinemaya etkisi, fotoğrafın dönüşümü, sinema - fotoğraf işbirliği incelenmiştir. Sanal gerçeklik sistemlerinin gerçeklik kavramına etkileri ele alınmıştır. The purpose of this study is to examine the difference between the virtual and the actual decrease in today, searching the reality of computer technology, methods and effects of re-creation. Virtual reality, which determines entertainment, medicine, engineering, architecture, art, education, military?etc, the distinction between the real and the virtual decreasing in today, effects our daily life as well. To make reality revilatisation as photorealistic, to reveal rather than static images allowing users to experience the interactive works, to sustain creativeness service, is a big change. A wide variety of platforms come together and generate hybrid products. Formation stages of virtual image which has many different features, characteristics of the used software, effect of the motion video and movie,transformation of the photo,cinema-photography co-operation were investigated. Effects of virtual reality systems to reality notion is discussed.
Collections