MARKA VE PATENT ÇALIŞMALARI: ERZURUM İLİ ÖRNEĞİ
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bölgesel kalkınma, ekonomideki büyüme, sürdürülebilirlik ve marka kent olabilmek; Ar-Ge faaliyetlerine verilen destekle marka ve patent çalışmalarındaki sürekliliğin sonucu ortaya çıkan kalkınma hamleleridir. Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin gerek ekonomik gerekse gelişmişlik göstergeleri incelendiğinde teknolojik gelişmeler doğrultusunda inovatif çalışmalara verilen desteklerin büyük oranda etkili olduğu görülmektedir. Bu etkiler zamanla o ülkenin markalaşmasını ve patent sayısındaki artışını göstermekle birlikte ulusal ve uluslararası ticaretini de olumlu etkilemektedir. Ülkeler ve şehirler diğer ülke ve şehirlerden bu ayırt edici unsurları ile rekabet edebilmekte ve bu küresel rekabet ile üretim, istihdam ve dış ticaret ile gelirlerini arttırmaktadır.Yapılan bu araştırma ve çalışmanın; birinci bölümünde genel olarak marka ve markalaşma, ikinci bölümünde patent ve patent sayısının arttırılma yöntemleri, üçüncü bölümünde marka ve patent çalışmalarının ithalat ve ihracata etkileri değerlendirilmiştir. Dördüncü bölümde ise ekonomik yapısı ile birlikte marka, markalaşma ve patent olgularının Erzurum özelindeki mevcut hali ve ekonomisine katkısı incelenmiştir.Delphi yöntemi ile yapılan anketle Erzurum'daki marka ve patent çalışmalarının genel durumu, önündeki engeller ve bu engellerin nasıl aşılabileceği ile ilgili değerlendirmeler bulunmaktadır. Bu doğrultuda yapılan anket çalışması ile dünyada ve ülke genelindeki dış ticaret hamleleri ve ekonomik boyutuna göre Erzurum'un markalaşma ve patentleşmesi, önündeki engeller ve bu engellerin aşılabilmesi adına çözüm önerilerine yer verilmiştir. Anahtar Kelimeler: Patent, Marka, Markalaşma, Erzurum Regional development, growth in economy, sustainability and becoming a brand city are the actions occurring as a result of perpetuity in the trademark and patent studies with the support of R&D activities.When both economic and development indicators of developed and developing countries are investigated, it has been seen that throughout the technological advancement, contributions to innovative studies are majorly effective. These contributions in time make that country a brand and show the increment in number of patent as well as affecting national and international trade positively.In the first chapter of this research, trademark and becoming a brand in the second chapter patent and methods of increasing patent count and in third section effect of trademark and patent studies on import-export were evaluated. Lastly in fourth section recent condition and contribution of trademark, branding and patent cases together with its economic structure on economy specific to Erzurum.With the questionnaire conducted by Delphi method, general condition of trademark and patent studies in Erzurum, obstacles in front and evaluations related to how these obstacles can be overcome are discovered. In line with questionnaire, foreign trade actions in country and in the world, branding and patenting of Erzurum according to its economic side, obstacles and solutions to how to overcome these obstacles are included.Key words: Patent, Trademark, Branding, Erzurum
Collections