Now showing items 441-460 of 967

    • Alevi müzik uyanışı bağlamında İzmir Yamanlar Alevi göçmenlerinin müzik pratikleri 

      Akdeniz, Serap (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada, İzmir'in Yamanlar Mahallesi'nde yaşayan Orta ve Doğu Anadolu Alevi göçmenlerinin ritüel içi -ritüel dışı müzik pratikleri, `Alevi müzik uyanışı' bağlamında ele alınmıştır. İzmir'in Yamanlar ...
    • Bursa Türk-İslam Eserleri Müzesi`nde sergilenen tezhipli yazmalar 

      Şahin, Caner (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmanın amacı, Bursa Türk-İslam Eserleri Müzesi'nde yer alan, içerisinde önemli örneklerin bulunduğu, çeşitli yüzyıllara ait el yazmalarının kapsamlı olarak incelenmesi, yazmalardaki farklı tezyinat örneklerinin ...
    • Şahika Tekand ve Stüdyo Oyuncuları (1989 - 2009) 

      Sünetçioğlu, Ayşegül (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Çağdaş tiyatro düşüncesi, tiyatronun işlevini, biçimini, seyirci ile ilişkisini bir kez daha irdelemek, bu sanatı yeni baştan tanımak ve tanımlamak eğiliminde olmuştur.Bu düşüncenin dünyada ve Türkiye'de yaygınlaşması ...
    • Spor ayakkabıların teknik ve işlevsel değişim yoluyla gündelik kullanıma yönelik tasarımı 

      Enes, Öznur (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZETSpor ayakkabısı, spor türünün niteliklerine uygun biçimde tasarlanan bir ayakkabı türüdür. Toplumsal, ekonomik ve teknolojik etkenler ile değişim gösteren spor ayakkabısı tasarımı, seri üretim ve markalaşmanın ayakkabı ...
    • Küreselleşme sürecinde geleneksel grafik baskı teknikleri 

      Bulut Yumrukaya, Ceren (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Günümüzde sanatsal grafik baskı uygulamaları kendi geleneğini oluşturmuştur. Bu araştırmanın konusu ise, grafik tasarımın kitlesel araçlarını kullanarak; küreselleşme sürecinde geleneksel grafik baskı tekniklerinin üretime ...
    • 19. yüzyılda İzmir ve çevresindeki Osmanlı Dönemi yapılarında görülen sıvaüstü manzara resimleri ve özgün uygulamalar 

      Yetiş, Ezgin (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      18. ve 19. yüzyıllardaki her alanda batılılaşma hareketlerinin getirdiği değişiklikler ve Saray'ın sanat üretimindeki etkinliğinin azalmasıyla beraber Saray dışında ve Anadolu'da yeni bir resim programı başlamıştır. ...
    • Metinlerarasılık bağlamında reklam-müzik ilişkisi 

      Genç, Buket (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      İletişim mesajı taşıyan her söz, her hareket bir metindir. Metin, bu çalışmanın merkezi olan metinlerarasılığın bir parçasıdır. Metinlerarasılık kavramı kısaca metinler arasındaki karşılıklı ilişki olarak tanımlansa da bir ...
    • Postmodern süreçte fotoğraf sanatında çıplak beden kullanımı 

      Tatar, Onur (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZETPostmodern sürecin fotoğraf sanatında çıplak beden kullanımına olan etkilerinin araştırıldığı tezde, postmodernizm teorisi ile gündeme gelen söylemlerin, çıplak beden üzerine olan yansımalarının belirlenmesi gerektiği ...
    • Küreselleşmenin tiyatral anlatıdaki uzama etkileri 

      Öztürk Çetindoğan, Müşerref (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Uzam bir ilişkiler dizgesidir ve bu dizge içinde zaman-mekan, özne, eylem, uzamın vazgeçilmez dinamikleridir. Küreselleşmenin mekanı olan kent insan tarafından üretilen, iletişim aracılığıyla gelişen ve daima bir zaman-mekan ...
    • Erken Çağ Orta Asya Türk Şaman geleneğinde hayvan figürleri ve onların seramik sanatında yorumları 

      Ünlü, Elvan (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Türklerin İslam'la tanışmasından önceki süreçte ideolojik, sosyolojik ve kültürel olarak yönlendirici fonksiyon üstlenen Şamanlık felsefesi, Türk kültürünün bütün yönlerini kapsamaktadır. Türklerin zamanla kabul ...
    • Konya Etnografya Müzesi`nde bulunan ``Küçük Muhsine`` halılarının incelenmesi 

      Kubat, Nurten (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Konya Etnografya Müzesi, Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü tarafından 1975 yılında hizmete açılmıştır.Müze; bodrum üzerine zemin ve birinci kat olmak üzere üç katlı betonarme bir yapıda hizmet ver¬mektedir. Zemin ...
    • Fırın yapı elemanlarının araştırılması ve uygulanması 

      Georger, Gary Paul (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmanın amacı, fırın yapımının kökenlerine duyulan derin ilgi doğrultusunda, özgün bir fırın inşasında kullanılan yöntem ve malzemelere dair olanak, süreç ve kısıtlılıkları araştırmaktır. Bu yüksek lisans tezinde, ...
    • 16.yy çini kandillerin form, desen özellikleri ve yeni kandil formu önerileri 

      Atircioğlu, Emre (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      16. yy Osmanlı çini ve seramik sanatında cami kandilleri önemli bir yere sahiptir. Dönemin dini yapıları için özel olarak üretilmişlerdir. 16.yüzyıldan günümüze ulaşan tüm çini ve seramikler Saray'a, dini yapılara ...
    • Erkek spor ceket tasarımında kullanımı kolaylaştırıcı kalıp çözümlemeleri 

      Günay, Serkan (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Erkeklerin günlük hayatlarında sıkça kullandıkları spor ceketleri ve bu ceketlerin tarihsel sürecinin incelendiği bu araştırmada, hem tarihsel bilgi hem de farklı bakış açılarıyla günlük kullanımı rahatlatmaya yönelik ...
    • Profesyonel ses sanatçılarının ses üretiminde karşılaştıkları teknik sorunlara yönelik yeni öneriler 

      Uçman Karaçali, Pinar (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu tezde, profesyonel ses sanatçılarının ses üretimi sırasında karşılaştıkları problemler ayrı ayrı incelenmiş, problemlerin kaynaklarını tespit edebilmek için izlenmesi gereken yaklaşımlar araştırılmış ve bu problemlerin ...
    • Konya Etnografya Müzesinde bulunan Ladik halıları ve görsel çözümlemeleri 

      Kaymak, Fikret (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Konya Müzesi, 1901 yılında Müze-i Hümâyun'un Konya şubesi olarak kurulmuştur ve 1927'de Mevlânâ Müzesi'ne çevrilmiştir. Daha sonra bu müzeden ve Mevlânâ Dergâhı'ndan getirilen etnografik eşyalar ...
    • Sefarad şarkılarını evrensel formlara dönüştürme çalışmaları ve lied formu üzerine özgün yorumlar 

      Şaul, Linet (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu tez çalışmasında, Kantika diye adlandırdığımız Sefarad şarkılarının kendine özgü yapısından kaynaklanan evrensel Lied formu ile uyumu incelenmiş ve oniki özgün Kantika düzenlemesi sunulmuştur. Birinci bölümde, Dünya, ...
    • Anadolu Selçuklu çinilerindeki hayvan figürlerinin farklı bir yaklaşımla seramik yüzeylerde değerlendirilmesi 

      Kurt, Koza (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Anadolu Selçukluları'nın, Anadolu'da yerleşik bir hayat düzeni ile başlamış olan Türk?İslam dönemi, Hitit, Urartu, Frikya, Likya gibi Anadolu topluluklarının etkileriyle gelen zengin kültür birikimine çeşitlilik ...
    • Internet ortamında bir tüketim nesnesi olarak fotoğraf kullanımı 

      Okumuş, Mete (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      İnsanların gerçeği kaydetme isteği, fotoğrafı her zaman cazip hale getirmiştir. Fotoğrafın belgeleme özelliği kullanılarak, dünyada keşfedilmemiş yerler insanlara kolayca aktarılmıştır. Bunun yanında sanat objesi olarak ...
    • Kültürel sermaye bağlamında İzmir`de Latin dans kursları 

      Cerit, Şirin (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      İzmir'de etkinlik gösteren Latin Dans Kurslarında yaptığım bu çalışma, Latin danslarına olan ilginin nedenlerini Pierre Bourdieu'nun ?kültürel sermaye? kavramıyla çözümlemeye odaklıdır. Kültürel sermaye, kişinin ...