Bir grup lise öğrencisinin atılganlık düzeyi ile stresle başaçıkma yolları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Aysan, Ferda | |
dc.contributor.author | Görüş, Yiğit | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:55:02Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:55:02Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2021-04-24 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573375 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmanın amacı İzmir metropolündeki bir grup lise öğrencisinin atılganlık düzeyleri ile stresle başaçıkma yolları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmaya random yoluyla seçilen lise öğrencileri katılmıştır. Araştırmada Stresle Başaçıkma Stratejileri Ölçeği, Rathus Atılganlık Envanteri, Kişisel Bilgi Formu anketleri kullanılmıştır. Araçların güvenirlik çalışması önceden yapılmıştır. Araştırmada veri analizinde ortalama, standart sapma, f değerleri dağılım tabloları uygulanmıştır. Veri analizi sonucu ulaşılan başlıca sonuçlar şunlardır. 1. Lise öğrencilerinin yaş faktörü ile stres yaşamlarında kullandıkları başaçıkma stratejilerinin alt ölçekleri olan problem çözme, sosyal destek arama, kendini suçlama, hayal etme, kaçınma stratejileri arasındaki ilişki anlamsızdır. 2. Lise öğrencilerinin cinsiyet faktörü ile stres yaşamlarında kullandıkları başaçıkma stratejilerinin alt ölçekleri olan problem çözme, kendini suçlama, hayal etme, kaçınma startejileri arasındaki ilişki anlamsız olup, sosyal destek arama stratejisi yönünden cinsiyet faktörü anlamlıdır. 3. Lise öğrencilerinin ailelerinin sosyo-ekonomik düzeyleri ile öğrencilerin stres yaşamlarında kullandıkları stresle başaçıkma stratejileri alt ölçekleri olan problem çözme, kendini suçlama, hayal etme ve kaçınma stratejileri arasındaki ilişki anlamlıdır. 4. Lise öğrencilerinin atılgan davranışları ile stres yaşantılarında kullandıkları başaçıkma stratejilerinin alt ölçekleri olan problem çözme, kendini suçlama, hayal etme, kaçınma stratejileri arasındaki MERKEZİilişki anlamlı olup, sosyal destek arama stratejisi yönünden anlamsızdır. 5. Farklı sosyo ekonomik düzeyden gelen lise öğrencilerinin atılganlık düzeyleri arasındaki ilişki anlamlıdır. 6. Farklı yaş gruplarındaki lise öğrencilerinin atılganlık düzeyleri arasındaki ilişki anlamsızdır. 7. Lise öğrencilerinin farklı cinsiyetten olmaları ile öğrencilerin atılgan davranış düzeyleri arasındaki ilişki anlamsızdır. 8. Farklı yaş gruplarındaki lise öğrencilerinin atılgan davranış düzeyleri ile stresle başaçıkma stratejileri arasır.daki ilişki anlamsızdır. vı | |
dc.description.abstract | SUMMARY The aim of this research is seeking the correlation between coping strategies with high school students under stressful exeriences and their assertiveness level. Subjects for the present study were a total of 200 students who were attending Lise 2 and Lise 3 classes during the academic year of 1998-1999. The data examined in the study were collected via the use of three instruments `Coping Strategies Used In Stressful Experiences was used to examine assertiveness levels of the students. Reliability Analysis of Instruments lias been done before. In the analysis of the research, data means, standart deviations, analysis of varience and f tests were employed. The Research findings are summarized below; 1. There isn't meaningful relation between the ages of high school students and the coping strategies used in stressful experiences as problem solving, seeking social support, blamed self, wishful thinking, avoidonce scales. 2. There is meaningful relation between social economic levels of high school students and coping strategies used in stresfl expereinces as problem solving, blomed self, wishful thinking, avoidance. 3. There isn't meaningful relation between gender of high school students and coping strategies used in stressful experiences as problem solving, blamed self, wishful thinking, avoidance. On the contrary, there is meaningful relation between gender of high school students and seeking social support. 4. There is a meaningful relation between assertive behaviours of high school students and coping strategies used in stresful experiences as vuproblem solving, blamed self, wishful thinking and avoidance. On the contrary, there is meaningful relation between gender of high school students and seeking social support. 5. There is a meaningful relation among the levels of assertiveness of high school students coming from different social economic levels. 6. Assertiveness levels of high school students in different age groups are not meaningful. 7. There is meaningless relation between the high school students in different genders and their levels of assertiveness. 8. No meaningful relation was found among the assertive behaviour levels of high school students in defferent age groups and their coping strategies used in stressful experiences. viii TC YÜKSEKÖ?RETİM KURULO OOK0MANTASYON MERKfZİ | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Bir grup lise öğrencisinin atılganlık düzeyi ile stresle başaçıkma yolları arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | A Search on a group of high school students assertiveness level and coping strategies used in stress | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-04-24 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Assertiveness | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Stress | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Coping with stress | |
dc.identifier.yokid | 89363 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 89363 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı |