Show simple item record

dc.contributor.advisorAçıkgöz, Kamile
dc.contributor.authorÖzer, Özlem
dc.date.accessioned2021-05-05T08:55:01Z
dc.date.available2021-05-05T08:55:01Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2021-04-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573366
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın amacı, işbirlikli öğrenme ye geleneksel öğretimin ilköğretim öğrencilerinin Türkçe başarısı ve başarı güdüleri üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırmada, kontrol gruplu öntest-sontest araştırma deseni ve betimsel tarama modeli uygulanmıştır. Araştırma iki grup üzerinde gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda işbirlikli öğrenme, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi uygulanmıştır. Deney ve kontrol grubuna eğitim araştırmacı tarafından verilmiştir. Bu araştırmanın verileri, Türkçe Basan Testi ve Başarı Güdüsü Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmanın nicel verilerinin analizinde, Ortalama, Standart Sapma ve t-Testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda, işbirlikli öğrenme yönteminin, ilköğretim öğrencilerinin Türkçe başarısı ve basan güdüleri üzerinde, geleneksel yönteme göre daha etkili olduğu saptanmıştır. IV
dc.description.abstractABSTRACT The purpose of this research is to examine the effects of cooperative learning and traditional methods on primary school students' Turkish achievement and their achievement motivation. In this research Pretest - posttest research design with control groups and survey model are used. Research has been carried on two groups. Cooperative Learning has been implemented on experimental group and traditional method on control group. Researcher taught both experimental and control groups. The data of this research was collected by Turkish Achievement Test and Achievement Motivation Scale. In the analyse of the quantitative data Mean, Standard Deviation and t-Test have been used. Research results indicate that cooperative learning is more effective than traditional methods on primary school students' Turkish achievement and achievement motivation. Ven_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİşbirlikli öğrenme ve öğrencilerin güdülenmesi
dc.title.alternativeCooperative learning and motivating students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-24
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmAchievement motivation
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.identifier.yokid89338
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid89338
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess