İşbirlikli öğrenme ve öğrencilerin güdülenmesi
dc.contributor.advisor | Açıkgöz, Kamile | |
dc.contributor.author | Özer, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:55:01Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:55:01Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2021-04-24 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573366 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmanın amacı, işbirlikli öğrenme ye geleneksel öğretimin ilköğretim öğrencilerinin Türkçe başarısı ve başarı güdüleri üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırmada, kontrol gruplu öntest-sontest araştırma deseni ve betimsel tarama modeli uygulanmıştır. Araştırma iki grup üzerinde gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda işbirlikli öğrenme, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi uygulanmıştır. Deney ve kontrol grubuna eğitim araştırmacı tarafından verilmiştir. Bu araştırmanın verileri, Türkçe Basan Testi ve Başarı Güdüsü Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmanın nicel verilerinin analizinde, Ortalama, Standart Sapma ve t-Testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda, işbirlikli öğrenme yönteminin, ilköğretim öğrencilerinin Türkçe başarısı ve basan güdüleri üzerinde, geleneksel yönteme göre daha etkili olduğu saptanmıştır. IV | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The purpose of this research is to examine the effects of cooperative learning and traditional methods on primary school students' Turkish achievement and their achievement motivation. In this research Pretest - posttest research design with control groups and survey model are used. Research has been carried on two groups. Cooperative Learning has been implemented on experimental group and traditional method on control group. Researcher taught both experimental and control groups. The data of this research was collected by Turkish Achievement Test and Achievement Motivation Scale. In the analyse of the quantitative data Mean, Standard Deviation and t-Test have been used. Research results indicate that cooperative learning is more effective than traditional methods on primary school students' Turkish achievement and achievement motivation. V | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İşbirlikli öğrenme ve öğrencilerin güdülenmesi | |
dc.title.alternative | Cooperative learning and motivating students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-04-24 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Cooperative learning | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Achievement motivation | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.identifier.yokid | 89338 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 89338 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |