Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Metin
dc.contributor.authorSirel, F. Sena
dc.date.accessioned2021-05-05T08:55:00Z
dc.date.available2021-05-05T08:55:00Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2021-04-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573356
dc.description.abstractÖZET Kodallı, 12 Ocak 1925'te Mersin'de doğmuştur. Müzikle amatörce uğraşan beş kardeşin en küçüğü olarak, sanatçı kişiliğine yöne veren sevecen bir aile ortamında yetişmiş ve ilk müzik bilgilerini ağabeyi Hayri Bey'den almıştır. Mersin Ortaokulunu bitirdikten sonra, 1939 yılında girdiği Ankara Devlet Konservatuvarında Necil Kazım Akses'in kompozisyon öğrencisi olmuştur. Aynı zamanda, Ferhunde Erkin ile piyano, Ernst Praetorius'la ve H. Ferid Alnar'la orkestra şefliği çalıştı. 1947 'de ileri Kompozisyon ve Orkestra Şefliği sınıfından mezun olmuştur. M.E.B'nin açtığı `Avrupa Konkuru` nu kazanarak 1948 yılında gittiği Paris'te Ecole Normale de Musique'de Arthur Honneger'le kompozisyon, Jean Fornet ile orkestralama çalışmış, ayrıca Nadia Boulenger ile özel dersler alarak piyano eğitimini de sürdürmüştür. 1953 yılında eğitimini tamamlayarak yurda dönen Kodallı, ADK yüksek bölümünde kontrpuan, form ve çalgı bilgisi öğretmenliğine başlamış ve ADK'daki öğretmenlik görevinin yanı sıra A.D.O. B şefliğine getirilmiştir. 1981 yılında devlet sanatçısı unvanını kazanan Nevit Kodallı toplumumuz ulusal müzik yaşamının oluşturulmasında gereken her türlü çalışmaya aktif olarak katılmıştır. Kodallı'nın bu çalışmalarının içerisinde, gençliğin müzik eğitimine verdiği önem geniş yer tutmaktadır. Özellikle de Türkiye'de özgün bir çocuk müziği repertuarı oluşturulması konusundaki çabalan ile başlangıçta yeterli desteği göremese de birçok müzik eğitimcisi ve besteciye örnek olmuştur. Öncelikle TRT Çocuk Okul ve Gençlik Müziği Bilimsel Araştırma ve Repertuar Kurulunda başladığı çalışmalarına, günümüzde evrensel müzik kültürünün ayrılmaz bir parçası olan polifonik (çoksesli) koro müziğinin, geliştirilip yaygınlaştırılması amacıyla kurduğu çocuk ve gençlik korolarına, yetişkin korolarının da eklenmesini sağlayarak her yaştaki bireyin polifonik korolara katılmasını amaçladığı çalışmaları ile devam etmektedir.
dc.description.abstractABSTRACT NEVİT KODALL1 Life, Educational Work and Contribution to Educational Music Kodalli was born in Mersin on the 12th of January in 1925. As the youngest of five children who performed music as amateurs, he grew up in a loving family circle directing his artistic disposition and initially was educated in music by his brother Hayri Bey. After graduating from Mersin Secondary School in 1939, he entered Ankara State Conservatory to become a student of composition under N.K. Akses, meanwhile practising the piano with Ferhunde Erkin and being trained for conducting orchestra by Ernest Praetorius and H. Ferit Alnar. In 1947 he graduated from Advanced Composition and Conducting classes of the conservatory. Having been successful in a contest he went to Paris in 1948 in order to advance his education at `Ecole Normale de musique`. He studied composition with A. Honegger, orchestration with Jean Fournet besides private lessons for his piano education with Nadia Boulanger. When he finished his education in 1953 he came back to his native country where he started as an instructor of counterpoint, form and instrumental studies for advanced classes at Ankara State Conservatory. He was also appointed to the position of conductor at Ankara State Opera and Ballet. Nevit Kodalli, who was awarded the title of state artist in 1981, has taken part actively in any kind of effort needed for a national music circle to be created. Among the attainments of the composer his evaluation of music education for young people holds quite a large part, especially adding an example to music educationalists and composers for collecting a repertoire of genuine music for young people in Turkey, although he did not have much support in the beginning.Kodallı is on the TRT committee of researches and repertoire for young people's music. He keeps on working for polyphonic choir music to be developed and extended to the public, which is considered as an indispensable part of the universal music culture today. Choirs consisting of children or young people have been set up with that aim through his efforts and contributions. It is his wish for individuals at any age to sing in polyphonic choirs. T.C. YÜKSEK j?SiLTlMi&MJLfeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleNevit Kodallı`nın yaşamı, eğitimciliği ve eğitim müziğine katkıları
dc.title.alternativeNevit Kodallı, life, educational work and contribution to educational music
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-24
dc.contributor.departmentMüzik Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmKodallı, Nevit
dc.subject.ytmPolyphonic music
dc.subject.ytmMusic education
dc.identifier.yokid89367
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid89367
dc.description.pages162
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess