Show simple item record

dc.contributor.advisorAlkan, Hüseyin
dc.contributor.authorErtem, Semra
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:59Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:59Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2021-04-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573350
dc.description.abstractÖZET Eğitim kalkınmanın en temel ve etkili öğelerinden biridir. Günümüzde öğretim sistemleri, her alanda teknik ve teknolojik aletlerin kullanımım zorunlu kılmaktadır. Elbette bu dalların içinde matematik öğretimi de vardır ve teknolojinin kullanımına burada da gereksinim duyulmaktadır. Ancak teknolojinin yeterince etkin ve amaca uygun biçimde kullanılıp kullanılmadığı konusunun araştırılması gerekir. Matematik öğretiminde, daha başarılı ve çocukların daha etkin kılınabilmesi için, bilgisayarın ve teknolojinin kullanılması zorunluluk göstermektedir. Çağdaş eğitimde bundan ödün vermek mümkün değildir. Özellikle gelişmekte olan ülkemizde matematik öğretiminin çok iyi olmayan koşullarda yapıldığı düşünülürse, teknik ve teknolojik donanımların bu alanda büyük kolaylıklar sağlayacağı açıkça görülebilir. Sunulan çalışma, matematik dersi alan öğrencilerle, dersin sorumluluğunu yüklenen öğretmenlerin, matematik öğretiminde, teknik, teknoloji ve bilgisayarı ne oranda kullandıklarını, matematik yazılımları hakkında ne denli bilgi sahibi olduklarını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Ayrıca teknoloji kullanımının matematik öğretimini ne yönde ve nasıl etkileyeceği, hangi tür bilgisayar destekli öğrenme uygulamaları ile matematik öğretiminin daha etkili hale getirilebileceği ve hangi etkenlerin teknoloji kullanımını etkileyebileceği konularında da görüş oluşturmayı amaçlamaktadır. Araştırmada `Matematik Öğretiminde Bilgisayar Teknolojileri Kullanımı` adlı anket veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Ege (İzmir), Doğu Anadolu(Malatya) ve Karadeniz (Trabzon) Bölgelerinden seçilen denekler oluşturmuştur. Denekler 576 öğrenci ve 70 öğretmen ile sınırlıdır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemeleri bilgisayar programı (SPSS WIN) kullanılarak gerçekleştirilmiş ve Ki-Kare testi uygulanmıştır. Araştırma aşağıdaki bulgulara ışık tutmaktadır. 1. Öğretmen ve öğrencilerin Grafik Hesap makineleri ve Scanner konusunda bilgileri çok azdır. Buna karşın Normal Hesap makineleri ve Video-Tv'yi kullanımı her iki grupça bilinmektedir. Tepegöz, Slayt projektörü, Cd-Rom, İnternet gibi teknolojiler öğretmen ve öğrenci grupları tarafindan bilinmektedir, ama kullanılmamaktadır. Bir VIkesiminin okullarda olmasına karşın öğretim amaçlı kullanımları söz konusu değildir. Öğretim amaçlı kullanılan teknolojiler, sırasıyla Hesap makineleri, Tepegöz ve Bilgisayar programlandır. 2. Öğretmen ve öğrenci gruplarının büyük çoğunluğu, Hesap makinesi, Tepegöz, İnternet, Bilgisayar programlan ve Video-tv' nin matematik öğretiminde yararlı olduğu görüşünü benimsemektedir. Küçük bir grup, Hesap makinesinin öğretime yaran olmadığına inanmaktadır. Buna karşılık Grafik hesap makinesi, Scanner, Slayt projektörleri ve Cd-rom' un yararlı olup olmadığı konusunda, öğretmen ve öğrenci gruplan kararsız gözükmektedirler. 3. Öğretmen ve öğrenciler, matematik öğretiminde teknoloji kullanımı ile; öğrencinin aktif hale getirileceği, derse ilgisinin artacağı, yaratıcılığım geliştireceği, kendi kendine öğrenmeyi kolaylaştıracağı, görsel ve işitsel duyuların daha etkili hale getirileceği, öğrenmeyi sıkıcı olmaktan çıkaracağı ve zamandan kazanılacağı konulannda olumlu bir tutum içindedirler. 4. Öğretmen ve öğrenciler, bilgisayarla problem çözme, grafik çizme, simulasyonlar, çeşitli araştırma ve uygulamalar, hesap çizelgeleri ve internetin kullanımı ile matematik öğretiminin daha çekici hale getirileceğine inanmaktadır. Buna karşın büyük bir çoğunluğun, bilgisayar destekli uygulamalarda kullanılan kelime işlemciler ve veri tabam, elektronik posta ve oyunlann, matematik öğretimini olumlu yönde etkileyip etkilemediği konusunda düşüncesinin olmadığı anlaşılmaktadır. 5. Öğretmen ve öğrenciler, Mathcat, Mathematica, Maple, Sketchpad ve Derive Programlan hakkında bilgi sahibi değillerdir. Bunun yanında Excel, Lotus ve Logo programlan hakkında her iki grubun, az da olsa bilgisi vardır. Ancak bu programlann derste kullanım oram yok denecek kadar azdır. 6. Teknolojinin gerektirdiği alt yapı eksikliği, öğretmenin teknolojiyi kullanabilmek için yeterli bilgi ve beceriye sahip olmayışı, okulda yeterli teknolojinin ve teknolojinin çalışmasını sağlayacak teknik elemanın bulunmayışı, öğretimde teknoloji kullanımının olumlu yönlerinin bilinmeyişi, teknoloji kullanımının çok zaman, para ve enerji gerektirmesi, teknoloji kullanımına ilişik hizmet öncesi ve sonrası eğitimi teşvik edici politikalann olmayışı, gibi etkenlerin, matematik öğretiminde teknoloji kullanımını etkilediği görüşü ağırlık kazanmaktadır.. vn7. Bilgisayar destekli matematik öğretimini uygulayan bir öğretmenin kazanmış olması gerekli beceriler hakkında, öğretmen ve öğrenciler çoğunlukla uyum içindedirler. Öğretmen ve öğrencilere göre, bir öğretmen bilgisayarın eğitimdeki yerini ve önemini, bir programlama dilini, bilgisayarın çalışma sistemini, bilgisayarı nerede ve nasıl kullanacağını bilmeli ve kendi dersi için programa uygun bir yazılım hazırlayabilmelidir. Ayrıca uygulamada çıkabilecek teknik sorunları giderecek yardımcı elemanın ve sınıfta yeterli sayıda bilgisayarın bulunması da önemle vurgulanmaktadır. 8. Matematik öğretiminde bilgisayar kullanımının öğretmene sağladığı yararlar konusunda, öğretmen ve öğrenciler olumlu bir tutum içindedirler. Öğretmen ve öğrenciler; öğretmenin kendi kendini yetiştirmesi, mesleki verimini artırması, yeni bilgi kaynaklarına ulaşabilmesi, daha tatmin edici bir öğrenme ortamı sağlanabilmesi, öğretmenin öğrenciyi daha iyi izleyebilmesi ve derste kullanılacak materyalin hazırlanmasını kolaylaştırması bakımımdan, matematik öğretiminde bilgisayar kullanılması görüşündedir. Her iki grup, matematik öğretiminde bilgisayar kullanmanın öğretmene bir çok yarar sağladığı konusunda birleşmektedir. VIII
dc.description.abstractABSTRACT Education is one of the most effective element of industrial and cultural development. Nowadays, all technical and technological equipment are required to be used in all areas of the educational systems. Obviously mathematics education is one of those areas and those equipments are well necessary for this field too. On the other hand, this technology must be controlled well enough in order to be used efficiently. Incontemporary education, in order to be more successful and more active, kids must use the computer and technology in their math education. This is almost compulsory in the countries like Turkey which is under the developing and having a primitive math education. The following study, is about the investigation of the usage of computer and technology and the level of software knowledge among the math students and the teachers who are responsible from teaching the math courses. How and in which way, the usage of technology effects the math education plus which computer aided applications are more useful for math education and which factors can be an obstackle for the usage of technology are also the additional aims of this study. In this research, in order to collect the relevant data, a public survey named `Usage of Computer Technologies in Math Education` is applied. The survey application areas are West region (İzmir), East region (Malatya) and North-east region (Trabzon). And the people who is applied this survey is limited with 576 students and 70 teachers. For the statistical solution of the research, a software SPSS. WIN is used and Ki- Square test is applied. Findings of the research can be summarized as below: 1. Both students and teachers have limited idea about the Scanners and Graphic Calculators. On the other hand these two groups have considerable amount of usage of Standart Calculators and TV- Video's. Although the technologies like Over- Head Projections, Slide-Projectors, Cd-Rom and Internet are known by the students and rx T.C YftffiEKÖ?RCTİMKDBDIJt 'ievAM urtMtomtteachers and some of these equipments are existing in the schools, the usage proportion is very low. The most common equipment used in classrooms are Calculators, Over head projections and Computer programs. 2. Most of the students and teachers believe that usage of Standart Calculator, Over-head Projection, Internet, Computer Softwares and Video-TV are useful in Math Education. A small group of subject thinks that Standard Calculator has no value at all. And all students and teachers have doubts about the usefulness of Graphic Calculator, Scanner, Slide Projection and CD-ROM. 3. All the students and the teachers are convinced that using the technology in math education helps the student to be more active in the classroom and increase the interest against the course. It also improves the ability of learning, prevents to be bored and decreases the learning time. 4. All the students and teachers believe that solving a problem, drawing a graph, simulations, various applications, creating calculation tables and using internet in the computer makes the math courses more attractive. On the other hand most of the subjects have no idea whether word processing, data processing, e-mail and games used in computers have any positive influence or not in math education. 5. Some math software such as Mathcat, Mathematica, Mapple, Sketchpad and Derive are not known among the students and teachers. But on the other hand, although the subjects aware of the software like Excel, Lotus and Logo these software are rarely in use in the math courses. 6. Because of: the lack of substructure of technology, ? Limited abilities of teachers to use this technology, a Lack of technical persons or technicians in the schools, a Being not aware of the positive sides of using technology in education, a Using technology is highly cost, time and energy dependable, a Schools management no positive attitude to encourage the usage of technology The students and teachers are claiming that the usage of technology in math education is effected negatively. 7. According to the subjects, the teacher must be aware of the importance of the computer in the math education. The teacher must also know at least one computerprogramming language, computer operating system, how and where to use the computer, and must be eligible to write a computer program suitable to his or hers course schedule. Beside these points, a technician as trouble-shooter for hardware problems and a sufficient number of computers in the classroom must be necessary. 8. According to the survey, using a computer in math education gives many benefits to the teacher. They think that by using a computer, a teacher can educate himself or herself and can increase his or hers efficiency very much. The teacher can reach the new knowledge sources, follow up the latest researches and can prepare the course material more easily and efficiently. Both teachers and students are agreed that a computer must also involve in math education. XIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMatematik öğretiminde, bilgisayar ve teknolojinin kullanımı üzerine bir inceleme
dc.title.alternativeAn Investigation about the usage of technology and computer in mathematics education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-24
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmComputer usage
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmComputer technology
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.identifier.yokid89312
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid89312
dc.description.pages205
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess