Show simple item record

dc.contributor.advisorBayraşa, A. Müfit
dc.contributor.authorPolat, Süreyya
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:59Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:59Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2021-04-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573346
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmada ergenlik dönemindeki doğal değişimlere paralel olarak, ses telleri ve bunlara bağlı olan kaslardaki gelişimlerle ortaya çıkabilecek ses problemleri üzerinde duruldu. Bu problemler saptanıp sınıflandırıldı ve konuyla ilgili öneriler sunuldu. Yapılan çalışmalarda cinsiyet farklılıkları göz önünde bulundurularak her iki cinsiyette ne tür farklılıklar yaşadığı belirlendi. Ses problemlerinin giderilmesi için ergenlik döneminde çocukların, Rehberlik ve Danışma Bölümleriyle Foniatri uzmanlarınca işbirliği yapılarak yönlendirilmesi gereğine dikkat çekildi. Ergenlik dönemindeki ses problemlerinin aşılmasında okul, aile ve ses eğitimcilerinin koordineli bir şekilde çalışmaları gerektiği vurgulandı ve ne tür ses egzersizlerinin yapılabileceği belirlendi. Bu bulgular ışığında erkek ve kız ergenlerin ses çalışmalarını ihmal etmemeleri, ancak bunu yaparken doğru tekniklerle ve sınırlı sürelerle çalışmaları sonucuna varıldı. Özellikle de erkek ergenlerin bu dönemi daha sıkıntılı geçirmeleri yüzünden onlara daha duyarlı yaklaşılması gerektiği vurgulandı. IV
dc.description.abstractABSTRACT In this study voice problems which voice cord and muscles cause were identified considering the changes during adolescense. After identifying the voice problems, they were classified and related implications offered. In the study, gender differences were also taken into consideration during adolescense and its reflection on voice. Children who suffer from voice problems were suggested to be taken under control of Guide and Consulting Departments in order to overcome the difficulties and problems. It was emphasized that cooparation between school family and voice experts should be built up; especially during adolescense and that what kind of voice exercises should be done was also given as an example. Findings proved that -boy and girl- teenagers shouldn't neglect voice exercises and should go on their studies taking time limit and proper technique. Especially boys should be handled much more carefully as they have more problems than girls do.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleErgenlik döneminde ses problemleri
dc.title.alternativeVoice problems during adolescence
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-27
dc.contributor.departmentMüzik Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmPuberty
dc.subject.ytmVoice
dc.identifier.yokid89394
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid89394
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess