Mithat Fenmen yaşamı, sanatçılığı, eğitimciliği ve çok sesli Türk sanat müziğindeki yeri
dc.contributor.advisor | Gedikli, Necati | |
dc.contributor.author | Özmenteş, Gökmen | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:58Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:58Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2021-04-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573336 | |
dc.description.abstract | ÖZET Çoksesli Sanat Müziği' ne emeği geçen müziklilerimiz hakkında yapılan monografik çalışmalann azlığı bilinmektedir. Bu gerçek, genç kuşakların bu sanatçıları ve etkinliklerini tanımalarını. ve ülkemizin çoksesli müzik yaşamı ile ilgili yeterli bilgi edinmelerini güçleştirmektedir. Bu durum ancak monografik çalışmaların sayıca arttırılması ile giderilebilir. Mithat FENMEN' i konu edinen bu çalışmada, sanatçının ülkemiz çoksesli sanat müziğine olan katkıları araştırılmış ve bu alanda aldığı yer belirlenmeye çalışılmıştır. Özellikle A.D.K' da başladığı piyano öğretmenliği alanındaki hizmetleri ve sahne çalışmaları MtfJİetyuVjli'r. Yurtiçi ve dışında verdiği çok sayıda dinleti ele alınmış, sanatı hakkında yorumlar yapmamızı sağlayacak çeşitli eleştirilere yer verilmiştir. Devlet sanatçısı piyanist İdil BİRET başta olmak üzere bazı öğrencileriyle görüşülerek eğitimci kimliğinde öne çıkan noktalara dikkat çekilmiştir. Sanatçının eğitim ve sanat hakkındaki görüşleri belirtilerek bu doğrultuda çeşitli yorumlar yapılmıştır. Ekler kısmında Fen m en' in bazı orijinal dinleti izlencelerine ve saptayabildiğimiz 60 kadar dinletisine yer verilmiştir. V | |
dc.description.abstract | ABSTRACT It's know that monographic studies on our in musicians, who served Polyphonic Art Music, are very few. This makes it difficult for young generations to know about these people or their works, and the polyphonic music life of our country. This situation can only be improved by increasing the number of monographic works. In this study which is about Mithat Fenmen, his contributions to the polyphonic art music in our country are searched and his importance in this field is tried to be defined. Especially his services in A.D.K where he started piano teaching and his stage works are studied detail. Plenty of his concerts both abroad and at home are mentioned and criticisms of his works are included which would lead us to make comments on his art. The main points about his identity as an educator are called attention to, by the interviews that are made with some of his students esp. İ.Biret who is an artist of state and a pianist. The views of the artist about education and art are mentioned and some comments are made on this direction. Some of Fenmen' s original concert reports and nearly 60 concerts that we could final are given in the appendix part. VI | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Mithat Fenmen yaşamı, sanatçılığı, eğitimciliği ve çok sesli Türk sanat müziğindeki yeri | |
dc.title.alternative | Teaching and place on polyphonic art music of Turkey | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-04-27 | |
dc.contributor.department | Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Polyphonic music | |
dc.subject.ytm | Turkish art music | |
dc.subject.ytm | Biography | |
dc.subject.ytm | Fenmen, Mithat | |
dc.identifier.yokid | 89395 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 89395 | |
dc.description.pages | 81 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |