Show simple item record

dc.contributor.advisorGedikli, Necati
dc.contributor.authorPerçin, Yurdagül
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:57Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:57Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2021-04-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573332
dc.description.abstractÖZET Bu araştırma, ülkemizde çoksesli çocuk korolarının eğitimini, kuruluş ve çalışma ilkelerini ve günümüz müzik eğitimine katkılarını değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Girişte `Türkiye'de Çoksesli Koro ve Koroları`nın tarihçesi üzerinde durulmuştur. Birinci bölümde, Ankara'da mevcut çoksesli çocuk korolarından, ulaşılabilen çocuk koroları yönetkenleriyle yapılan görüşmeler sonucu elde edilen bilgiler yer almaktadır. İstanbul çoksesli çocuk korolarının ele alındığı ikinci bölümde, İstanbul'daki koro çalıştırıcılarıyla görüşmeler yapılarak koroların durumu değerlendirilmiştir. Üçüncü bölümde de, İzmir çoksesli çocuk koroları aynı yöntemle değerlendirilmiştir. Dördüncü bölümde, Ankara, İstanbul, İzmir koro yönetkenlerinin çalışma teknikleri, çalışma süreleri, eğitsel, işlevsel etkinlikleri üzerinde durulmuştur. Sonuç bölümünde, müzik eğitimimize katkıda bulunan ve verimli sonuçlar almamızı sağlayan çocuk korolarının, nitelik ve nicelik yönlerinden ele alınmaları gerekliliği saptanmıştır. Bu amaçla, ilgili kuruluşların da projeler geliştirerek, gerek yeni üretilen yerli, gerekse dünyada üretilen yeni eserleri dağarlarına kazandırmalarının hem ülkemiz çocuk koroları eğitimi, hem de müzik eğitimimiz açısından önemi belirtilmiştir. T.C YÜKSEKÖĞRETİM KORULU ^OKÛMâ^TASYON
dc.description.abstractABSTRACT This study aims to evaluate the establishment, training and working principles of polyphonic children's choruses in Turkey and their contribution to the music education of our time. The Introduction briefly examines the history of choruses and polyphonic choruses in Turkey. The first Section consists of data collected concerning children's polyphonic choruses in Ankara and the results of interviews with those conductors who could be reached. In the Second Section the situation of polyphonic child choruses in Istanbul is assessed based on interviews with their organisers. The Third Section concerns those in Izmir, using the same methodology. The Fourth Section examines the working techniques, time period, training and functional activities of Ankara, Istanbul acta Izmir. The Concluding Section states what is necessary, from the point of view of quality and quantity, for children's choruses to produce efficient results and contribute to music training. With this in mind, the importance is underlined of developing new ideas in the relevant institutions and adding new works to the repertoire, either locally produced or world-wide, both for the training of child choruses in Turkey and music education generally.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleÜç büyük kentimizde çok sesli çocuk koroları ve müzik eğitimimiz
dc.title.alternativePolyhonic children`s choruses and music establishment in three big cities of Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-24
dc.contributor.departmentMüzik Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmChild chorus
dc.subject.ytmPolyphonic music
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmChoir
dc.identifier.yokid89293
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid89293
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess