Türkiye`de beden eğitimi ve spor öğretmeni yetiştirmek için bir model
dc.contributor.advisor | Rıza, Enver Tahir | |
dc.contributor.author | Özkan, Hüseyin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:55Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:55Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573312 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmanın amacı, `Türkiye'de Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Yetiştirmek İçin Bir Model` oluşturmak ve öneriler geliştirmektir. Model, `amaç, yapı, süreçler ve ürün` boyutlarında incelenmiştir. Bu sebeple, araştırma problemi ile ilgili konularda Türkiye'de ve yurt dışında yapılan araştırmalara değinilmiş, ayrıca beden eğitimi dersinin ve beden eğitimi öğretmenim yetiştirmenin tarihi gelişimi üzerinde durulmuştur. 1982 sonrası, üniversitelere bağlı eğitim fakülteleri ile beden eğitimi ve spor yüksek okullarının beden eğitimi öğretmeni yetiştiren bölümleri ile bu bölümlerin işleyişleri her yönüyle ele alınmıştır. Bazı batılı gelişmiş ülkelerdeki beden eğitimi ve spor öğretmeni yetiştirme konusunda örnek teşkil eden uygulamalara da yer verilmiştir. Bu araştırma tarama ve anket survey tipi bir çalışma olup, veriler anket yoluyla elde edilmiştir. Çalışmanın evreni, eğitim fakülteleri ile beden eğitimi ve spor yüksek okullarının beden eğitimi öğretmenliği bölümleri ile okullardır. Örneklemini ise GÜ, MÜ, CBÜ, ve E.Üniversitelerinin beden eğitimi ve spor yüksek okulları ile UÜ, SÜ ve ODM. Üniversitelerinin eğitim fakültelerine bağlı beden eğitimi öğretmenliği bölümlerinde görevli 184 öğretim elemanı ile aynı bölümlerin son sınıflarında okuyan 215 öğrenci ve izmir İli Konak İlçesi okullarında çalışan 204 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda örneklemi oluşturan öğretim elemanları, öğrenci ve öğretmenlerle ilgili kişisel bilgiler belirlenmiştir. Öğretmen yetiştirme sistemine ilişkin bulgular, amaç, yapı, süreçler ve mezunlar başlıkları ve bunlarla ilgili alt başlıklar halinde düzenlenmiş ve belirlenen amaçlara uygun bir şekilde test edilmiştir. İstatistiksel olarak örneklemi oluşturan öğretim elemanı, öğrenci ve öğretmenlerin anket sorularına verdikleri cevaplar arasında, anlamlı bir fark bulunup, bulunmadığı araştırılmıştır. Elde edilen bulgulara göre sonuçlar çıkarılmış, beden eğitimi öğretmeni yetiştirmek için `Bir Model` geliştirme konusunda bazı önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The aim of this research in to develop proposals is order to create a `model for educating Turkish physical education and sport teacher.` The proposed model was investigated in terms of aim, structure, process and results. For this purpose, the literature in Turkey and abroad on the subject-mahter is surched, but also the historical development of courses for physical-education and sport teacher is investigated. We have evaluated all aspects of educational processes applied in departments of physical education in some Faculties of Education, as well as in two- yeared physical education and sports colleges that are opened after 1982; we have also chosen some samples from the equivalent institutions in the western countries. This study is conducted by using search and survey methods. The field of the study covers the faculties of education and two-year physical education and sports colleges, and high schools samplings are from Gazi University, Marmara University, Celal bayar University and Ege University two year college of physical education and sports and Uludağ University, Selçuk University and Ondokuz Mayıs Universities departments of physical education teacher within the faculties of education. All these samples add up 204 trainers in some schools in Konak, İzmir and to 215 senior students in universities and to 184 faculty members. As a result of our research we have gathered personal information from samples and from academic teachers, students, as well as trainers. Our findings concerning the programmes for teacher training have been organized under the headings of aim, structure, process and the result, and have been tesled accordingly. The responses given to the guestionnaires by academic teachers, students and trainers are statistically analized in terms of differences and similarities. Aconclusion drawn from the findings is evaluated for the purpose of developing some concrete proposals for physical education teachers `educational model`. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Türkiye`de beden eğitimi ve spor öğretmeni yetiştirmek için bir model | |
dc.title.alternative | A Model for training physical education and sports teachers in Turkey | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Physical education | |
dc.subject.ytm | Sport education | |
dc.subject.ytm | Teacher training | |
dc.identifier.yokid | 92598 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 92598 | |
dc.description.pages | 303 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |