Ortaöğretim kimyasında kimi ünitelerin sunuluş biçimlerine bağlı olarak öğrencilerin konuyu kavrama kolaylıklarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Toprak, Mustafa | |
dc.contributor.author | Özkan, Asli | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:53Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:53Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2021-02-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573294 | |
dc.description.abstract | ÖZET Yaptığımız incelemelerde ortaöğretim müfredatında; finitelendirilmesi, ele alınışı ve ders işleme modelleri bakımından eksiklikler olduğu belirlenmiştir. Bu eksikliklerin, öğrencilerin konuyu ve konunun temel kavramlarını anlamalarını güçleştirdiği düşünülmüştür. Bu düşünceden hareketle seçilen iki örnek konunun (Lise 3. sınıflarda indirgenme ve yükseltgenme tepkimeleri, Lise 2. sınıflarda kimyasal tepkimelerde enerji konuları ) yeniden ünitelendirilerek yeni bir anlayışla işlenmesi planlanmıştır. Bu amaçla Balıkesir Lisesinden aynı düzeyde ikişer şubeden biri uygulama biri de kontrol grubu olarak ele alınmış ve uygulama gerçekleştirilmiştir. Uyguladığımız sınavların sonuçlarını değerlendiren Ege Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünden aldığımız değerlendirme sonuçlan ve öğrencilerin kendi ifadeleri göz önüne alındığında yeni uygulamanın lehine somut olarak kıyaslanabilir anlamlılıkta farklar bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | SUMMARY In the research that have been made it has been found out that secondary- school syllabus contains some deficiencies about dividing into units, handling of units and models of carrying out of lessons. It has been considered that these deficiencies raise difficulties about how the students comprehend the subjects and the basic concepts. Regarding this observation, two exemplary subjects (redox reactions in Lise 3 classes, energy in chemical reactions in Lise 2 classes) have been planned to reclassify in a new viewpoint Two classes which are at the same education level in Balıkesir High School have been considered as control and practice groups and the practice has been carried out. When the evaluation data which has been taken from The University of Ege Computer Engineering Department which evaluated die data of the examinations and the students' own expressions taken into consideration comparable meaningfulness have been discovered in favour of the new practice. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim kimyasında kimi ünitelerin sunuluş biçimlerine bağlı olarak öğrencilerin konuyu kavrama kolaylıklarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | The Investigation of the comfort of students comprehension of the subjects regarding the forms of presentation of some units in secandary-schooll chemistry | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-02-05 | |
dc.contributor.department | Kimya Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Chemistry lesson | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.subject.ytm | Chemistry education | |
dc.identifier.yokid | 100569 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 99692 | |
dc.description.pages | 56 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |