Show simple item record

dc.contributor.advisorToprak, Mustafa
dc.contributor.authorÖzkan, Asli
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:53Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:53Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2021-02-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573294
dc.description.abstractÖZET Yaptığımız incelemelerde ortaöğretim müfredatında; finitelendirilmesi, ele alınışı ve ders işleme modelleri bakımından eksiklikler olduğu belirlenmiştir. Bu eksikliklerin, öğrencilerin konuyu ve konunun temel kavramlarını anlamalarını güçleştirdiği düşünülmüştür. Bu düşünceden hareketle seçilen iki örnek konunun (Lise 3. sınıflarda indirgenme ve yükseltgenme tepkimeleri, Lise 2. sınıflarda kimyasal tepkimelerde enerji konuları ) yeniden ünitelendirilerek yeni bir anlayışla işlenmesi planlanmıştır. Bu amaçla Balıkesir Lisesinden aynı düzeyde ikişer şubeden biri uygulama biri de kontrol grubu olarak ele alınmış ve uygulama gerçekleştirilmiştir. Uyguladığımız sınavların sonuçlarını değerlendiren Ege Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünden aldığımız değerlendirme sonuçlan ve öğrencilerin kendi ifadeleri göz önüne alındığında yeni uygulamanın lehine somut olarak kıyaslanabilir anlamlılıkta farklar bulunmuştur.
dc.description.abstractSUMMARY In the research that have been made it has been found out that secondary- school syllabus contains some deficiencies about dividing into units, handling of units and models of carrying out of lessons. It has been considered that these deficiencies raise difficulties about how the students comprehend the subjects and the basic concepts. Regarding this observation, two exemplary subjects (redox reactions in Lise 3 classes, energy in chemical reactions in Lise 2 classes) have been planned to reclassify in a new viewpoint Two classes which are at the same education level in Balıkesir High School have been considered as control and practice groups and the practice has been carried out. When the evaluation data which has been taken from The University of Ege Computer Engineering Department which evaluated die data of the examinations and the students' own expressions taken into consideration comparable meaningfulness have been discovered in favour of the new practice.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim kimyasında kimi ünitelerin sunuluş biçimlerine bağlı olarak öğrencilerin konuyu kavrama kolaylıklarının incelenmesi
dc.title.alternativeThe Investigation of the comfort of students comprehension of the subjects regarding the forms of presentation of some units in secandary-schooll chemistry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-05
dc.contributor.departmentKimya Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmChemistry lesson
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmChemistry education
dc.identifier.yokid100569
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid99692
dc.description.pages56
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess