Show simple item record

dc.contributor.advisorKartal, Mehmet
dc.contributor.authorErdoğan, Betül
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:52Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:52Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2021-02-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573289
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmada, bilgisayar destekli öğretim yöntemi ile düz anlatım ve problem çözmeyle gerçekleştirilen klasik yöntem karşılaştırılmaktadır. Bu düşünceden yola çıkılarak, lise 2 Kimya konularından biri olan Asitler ve Bazlar konusu seçilmiştir. Office 97 programlarından biri olan powerpoint programı kullanılarak slaytlara aktarılan konular, Buca Lisesi' ndeki 10 FenA sınıfına uygulanmıştır. 10 FenA sınıfı deney, 10 FenB sınıfı kontrol grubu olarak seçilmiştir. Araştırma, 1998-1999 öğretim yılının ikinci döneminde 2-16 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Uygulamaya geçilmeden önce deney ve kontrol gruplarına ön test verilmiştir. Ön testin verilmesinden sonra deney grubunda powerpointle hazırlanan paket programın, kontrol grubunda ise düz anlatım ve problem çözmeyle gerçekleştirilen klasik yöntemin uygulaması denenmiştir. Asitler ve Bazlar konusu bu şekilde verildikten sonra gruplara son test uygulanmıştır. Öğrencilerin başarısı istatiksel olarak değerlendirilirken t-testi uygulanmıştır. Araştırmanın önemli olan bulguları aşağıda verilmektedir: 1- Her iki grubun ön testleri arasında anlamlı farklar görülmemiştir. 2- Deney grubunun ön test ve son testler arasında yapılan karşılaştırmada son testler lehine anlamlılık kaydedilmiştir. 3- Kontrol gurubu ön test ve son testler arasında yapılan araştırmada anlamlı farklar bulunmuştur. 4- Her iki grubun son testlerinde deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur.
dc.description.abstractABSTRACT In this study, the method of computer aided education and the traditional method which is performed by plain teaching and poroblem solving are compared. With this idea in maind, one of the chemistry lesson of high school second grade, which is the topic of Acids and Bases, was chosen. The subjects were transferred onto the slides by using Powerpoint which is a component of Microsoft Office 97 package and applied to the class 10 Fen A at Buca High School. Class 10 Fen A was chosen as the experimental group and class 10 Fen B as the control group. The research was performed between June 2 and 16 in the second half of the year 1998-1999. Before proceeding in research the experimental and control groups were given a preliminary test. After the test, the package that was prepared the powerpoint was applied to the experimental group and the traditional method of plain teaching and problem solving was applied to the control group. Both groups were given a final test after the subject of Acids and Bases was taught. The students were given a t- test for evaluting their success statistically. The important results of the research are as fallows: 1-There are no significant differences between the preliminary tests of two groups. 2- In the experimental group, significant improvements were noted when the final and the preliminary tests were compared. 3- In the control group, important differences were noted between the results of the final and preliminary tests. 4- There are meaingful difference in one's favour in the experimental group between the final tests of the two groups IIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim kimya dersinde bilgisayarlı eğitimin etkinliği ile ilgili bir araştırma
dc.title.alternativeAn Experimental research on the efficiency of computer aided education in secondary school chemistry lesson
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-04
dc.contributor.departmentKimya Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmPower point program
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmChemistry education
dc.subject.ytmChemistry lesson
dc.identifier.yokid102131
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid99780
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess