Show simple item record

dc.contributor.advisorYurdabakan, İrfan
dc.contributor.authorBoldurmaz, Alpay
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:51Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:51Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2021-02-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573279
dc.description.abstractÖZET Bu araştırma, temel eğitim birinci kademe öğretmenlerinin `sınıf yönetimi` sürecinde ne gibi uygulamalar yaptıklarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma ilköğretim birinci kademe (1., 2., 3., 4., 5. sınıflar) sınıflarda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, sınıf yönetimi süreçlerinden yola çıkılarak hazırlanan gözlem formları ve öğretmenlere yönelik kişisel bilgi anketi kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler Aritmetik ortalama, Standart Sapma, Varyans Analizi gibi istatistiksel işlemlerden geçirilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre ulaşılan sonuçlar şunlardır: 1. İlköğretim temel eğitim birinci kademe bayan öğretmenler, erkek öğretmenlere göre sınıf yönetimi süreçlerinde daha etkili olduğu saptanmıştır. 2. Sınıf öğretmenliği bölümü mezunu ile bu bölüm dışında mezun olup sınıf öğretmenliği yapan öğretmenler arasında sınıl* yönetimi süreçlerini uygulama boyutunda fark önemli bulunmamıştır. 3. Devlet, özel, kırsal okullar arasında devlet okulları ile özel okullar arasında sınıf yönetim süreçleri uygulamada fark olduğu görülmüştür. 4. Öğretmenlerin girdikleri derslere göre sayısal derslerle, diğer dersler (Müzik, resim vb) arasında süreçleri uygulama bakımından önemli fark olduğu bulunmuştur. 5. Sınıf yönetimi sürecindeki uygulamalarda öğretmenlerin yaşına göre fark olduğu ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin kıdemlerine göre de fark olduğu saptanmıştır. 6. Temel eğitim birinci kademe sınıf öğretmenlerinin girdikleri sınıflara göre sınıf yönetimi süreçlerini uygulamada fark saptanamamıştır. V
dc.description.abstractABSTRACT The main purpose of this research is to study the applications of the first level of basic education teachers in `classroom management` processes. This research took place inside the first level classrooms (the first five years). The research data were compiled from direct obsei-vation in classroom management process and personal data questionnaires answered teachers. The statistical methods used in this research were; Arithmetical Mean, Standard Deviation, Analysis of Variance (ANOVA). The research findings are as follows: 1) It was been observed that female teachers employed in the first level of basic education were more effective in the `classroom management processes` than the male teachers. 2) There is no significant difference between the graduates of `the department of classroom teachers` and those who graduated from other departments in terms of `classroom management`. 3) A significant difference between the public and private schools was observed in terms of `Classroom Management Processes`. 4) A significant difference was obseived between `the classroom management` styles of math and science teachers and that of art, music and physical education teachers. 5) A significant difference was obseived between `the classroom management` styles of teachers from different age groups and seniority levels. 6) There was no significant difference found between `the classroom management styles` of basic education teachers from all five levels. VI Aen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarındaki sınıf yönetimi süreçlerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe Evaluation of classroom management processes in elementary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-05
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmClassroom management
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid100554
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid99696
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess