Show simple item record

dc.contributor.advisorAkdağ, Emin Altan
dc.contributor.authorÇakal, Hüseyin
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:50Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:50Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2021-02-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573273
dc.description.abstractÖZET Bu tez, Şiirin yabancı dil öğretiminde kullanılabilirliği üzerinde yoğunlaşmaktadır. Çalışmada, Şiir ve Yabancı Dil öğretimi arasındaki ilişki ve şiirsel metinlerin yabancı dil öğretiminde öğrencilerin özellikle okuma ve konuşma becerilerinin geliştirilmesi amacıyla kullanılması sonucunda meydana gelebilecek gelişmenin saptanması amaçlanmaktadır. Giriş bölümünde çakmada uygulanacak yöntemler belirtilmekte ve tezin dil öğretimi açısından taşıdığı önem vurgulanmaktadır Şiirin bölümünde şiir dilinin taşıdığı özelikler ve günlük kullanım dilinden ayrıldığı noktalar üzerinde yoğunlaşdmaktadır. Materyal Secimi ve Değerlendirilmesi bölümünde sınıf içerisinde materyal olarak kullanılacak şiirsel metinlerin seçiminde uygulanacak kriterler sunulmaktadır. Sür ve Beceriler bölümünde ise şiirsel metinlerin dil öğreniminde dört ana becerinin nasıl kullanılacağına değinilmektedir. Deneyin özeti ve Sonuçların Değerlendirilmesi bölümlerinde şiirsel metinlerin dil öğretiminde kuUanılıruğını ölçmek için yapdan deneyin sonuçları ve elde edilen bulguların değerlendirilmesi yer almaktadır. Sonuç kısmında deney sonucunda elde edilen bulgulara dayanılarak Şiirin Yabancı Dil öğretiminde uygulanabileceği ve öğrenciler üzerinde olumlu etkileri olduğu açıklanmaktadır iv
dc.description.abstractABSTRACT This thesis focuses on the use of poetry in foreign language teaching. It is aimed to find out the relation between poetry and foreign language teaching and to detect the amount of improvement as a result of using poetry to improve reading and speaking skills of the students. In Introduction the methodology of the study and the significance of the study in terms of foreign language teaching is given. In Poetry the features of the peotic language and the points it differs from the daily use of language are handled. In Material Selection and Evaluation the criteria to be applied in choosing the poetic texts that are going to be used in the class is presented. In Poetry and Skills, the use of poetry to improve four main skills is explained. In the Summary of the Experiment and the Evaluation of Results the results of the experiment which is conducted to measure the applicability of poetic texts in foreign language teaching, its effects on the students and the evaluation of results are explained. In Conclusion it is concluded that poetry is applicable in foreign language teaching and it has positive effects on the students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleŞiirin bir öğretim tekniği olarak kullanılması
dc.title.alternativeUse of poetry as a teaching technique
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-04
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPoem
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmTeaching techniques
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid102148
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid99784
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess