Eğitim fakültelerinde uygulanan plastik sanatlar eğitimi programlarının sorunlarını belirleme ve bir program önerisi
dc.contributor.advisor | Tanrıöğen, Gülnur | |
dc.contributor.author | Bora, Mücahit | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:49Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:49Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573265 | |
dc.description.abstract | IV ÖZET Bu araştırma, `Türkiye' de Eğitim Fakülteleri Plastik Sanatlar Eğitimi (Resim-İş Eğitimi) Bölümlerinin Sorunlarını Belirlemek ve Bu Sorunların Bulunmadığı Bir Öneri Model ` geliştirmek üzerine yapılmış bir araştırmadır. Tarama (Survey) türündeki bu araştırma; Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi ve Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi (Plastik Sanatlar Eğitimi) Anabilim Dallan Öğretim Elemanları ( 69 kişi ) ve son sımf öğrencilerinden ( 205 kişi ) oluşan bir ömeklem üzerinde yapılmıştır. Veriler, Likert ölçeğine göre hazırlanmış anketler aracılığıyla toplanmıştır. Anketlerin geçerliğini sağlamak amacıyla uzman kişilerin görüşlerini almak üzere, `11 soru ` dan oluşan ve olası sorunların yer aldığı bir ön anket uygulanmıştır. Ayrıca, anketlerin güvenirliği, SPSS (Statistical Pakage For Social Sciences) paket programıyla, ` Alpha güvenirlik katsayısı ` bulunarak sağlanmıştır. Öğretim Elemanlarına uygulanan anketlerin Alpha güvenirlik katsayısı (.96 ); öğrencilere uygulanan anketlerin Alpha güvenirlik katsayısı ise (.90 ) olarak belirlenmiştir. Veriler Frekans, Varyans Analizi ( Anova ), t-testi, Chi- Kare tabloları halinde tablolaştınlmış, gruplar arasındaki farklılıkların anlamlılık düzeyleri Scheffe ve Duncan testleri yöntemiyle analiz edilmiştir. Ayrıca, elde edilen verilere göre Öğretim Elemanları ve öğrencilerin ` algı ` ve `beklentileri ` t-testi yöntemiyle karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. Bu araştırmadan elde edilen veriler ışığında; belirlenmiş bulunan sorunların yer almadığı bir öneri model geliştirilmeye çalışılmıştır. Bu öneri model geliştirilirken; Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK ) ve Dünya Bankası işbirliğiyle, 1998 yılından itibaren başlatılmış ve yürütülmüş olan `Üniversitelerin Yeniden Yapılandırılması ` ve `Üniversitelerin Değerlendirilmesi (Akreditasyon) ` çalışmalarından elde edilen veriler ve uygulama sonuçlarından da yararlanılmış, araştırmamızın konusu, bu iki çalışmanın sonuçlarım da kapsayacak şekilde genişletilmiştir. Bu araştırmamızdan elde edilen veriler ile YÖK tarafından yürütülen `Yeniden yapılanma` ve `Akreditasyon` çalışmalarından elde edilen veriler karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiş, böyleee-halenvarolması^muhtemel aksaklıklar ve eksiklikler de göz önüne alınarak; yine YÖK tarafından belirlenmiş bulunan `Türkiye'de Öğretmen Eğitiminde Standartlar ` a uygun bir `öneri model ` geliştirilmeye çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT This research was conducted to determine the problems of the departments of plastic arts education of the faculties of education in Turkey and to develop a model in which these problems have been eliminated.This is a Survey type of research, and it was done on a sample group of 69 faculty members and 205 senior students in the plastic arts programs at Gazi Faculty of Education of Gazi University, Atatürk Faculty of Education of Marmara University and Buca Faculty of Education of Dokuz Eylül University. The data were collected through Likert type questionnaires. A preliminary questionnaire consisting of 11 questions related to the estimated problems was administered to a group of specialists to test the validity of thequestionnaires. In addition, the validity of the questionnaires was tested with the SPSS (Statistical Package for Social Sciences) program, and the Alpha Reliability Coefficients were determined to be.96 for the questionnaire administered to the faculty members and.90 for the one administered to the students. The data were analyzed and transformed into the form of tables using the statistical techniques Frequency, Analysis of Variance (ANOVA), t-Test and Chi- Square. The significance levels of the differences between groups were determined with Scheffe and Duncan tests.Furthermore, the comparative analysis of the `perceptions` and `expectations` of the faculty members and of the students was made through t-Test based on the collected data. By making use of the data obtained through this research, a model in which the discerned problems have been eliminated was also developed. The data in the studies `The Reconstruction of Universities` and `Evaluation of Universities (Accreditation)`, both of which were collaboratively initiated and carried out by The Higher Education Council of Turkey (YÖK) and Word Bank in 1998, were made use of, and the research was expanded so that it would also cover the results of the two studies mentioned above. The data of this research and of the `Reconstruction` and `Accreditation` studies were comparatively evaluated; and finally considering the problems which are likely to exist, a `suggested model` was developed in line with the `Standards for Teacher Education in Turkey` determined by YÖK. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitim fakültelerinde uygulanan plastik sanatlar eğitimi programlarının sorunlarını belirleme ve bir program önerisi | |
dc.title.alternative | Determining the problems of plastic arts education in faculties of education and a suggested | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Plastic arts | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.identifier.yokid | 102155 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 99786 | |
dc.description.pages | 634 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |