İşbirlikli öğrenmenin sosyal bilgilere ilişkin benlik kavramı, tutumlar ve akademik başarı üzerindeki etkileri
dc.contributor.advisor | Açıkgöz, Kamile Ün | |
dc.contributor.author | Özkal, Neşe | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:48Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:48Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573257 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı işbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretim yöntemlerinin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersindeki akademik başarılan, benlik kavramları ve tutumları üzerindeki etkileri ve akademik başarıları üzerindeki etkilerinin cinsiyet ile ilişkilerini incelemektir. Araştırmada kontrol gruplu öntest-sontest deney deseni uygulanmıştır. Araştırma deney 1, 2 ve 3 olmak üzere üç aşamada ve deney 1 ve 2 'de 3, deney 3'te farklı 3 grup üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada deney gruplarında işbirlikli öğrenme tekniklerinden BÖ ve BSBÖ tekniği, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemleri uygulanmıştır. Deney gruplarında ve kontrol grubunda dersler araştırmacı tarafından yürütülmüştür. Araştırmanın verileri, STÖ, SBKÖ, 1. Ünite Basan Testi ve 2. Ünite Basan Testi ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, Varyans Çözümlemesi, Çift Yönlü Varyans Çözümlemesi, Kovaryans Analizi, Scheffee Testi ve t Testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersinde başanlan üzerinde geleneksel öğretime göre daha etkili olduğu belirlenmiştir. İşbirlikli öğrenme ve geleneksel öğretimin öğrencilerin Sosyal Bilgiler başanlan üzerindeki etkilerinin cinsiyete göre önemli farklılıklar göstermediği ortaya çıkmıştır. Aynca İşbirlikli öğrenme tekniklerinden BÖ tekniğinin öğrencilerin ilköğretim 5. sımf Sosyal Bilgiler dersine ilişkin tutumlan ve benlik kavranılan üzerinde geleneksel öğretime göre daha etkili olduğu saptanmıştır. IV | |
dc.description.abstract | The purpose of the present research is to investigate effects of cooperative learning and traditional methods on 5th graders' Social Studies achievement, self- concept and attitudes and Social Studies achievement is relation to gender. Research was conducted on a control group and two experimental groups. Mean, Standart Deviation, Analysis of Variance, Analysis of Covariance, Scheffee Test and t Test were utilized in data analysis. Research results indicate that cooperative learning method is more effective than traditional methods on Social Studies achievement. It has also been found out that the effects of the cooperative learning and traditional methods in primary school Social Studies do not differ significantly according to studens' gender. Learning Together method is more effective than traditional methods on Social Studies achievement, self- concept and attitude. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İşbirlikli öğrenmenin sosyal bilgilere ilişkin benlik kavramı, tutumlar ve akademik başarı üzerindeki etkileri | |
dc.title.alternative | The effects of cooperative learning and traditional teaching methods on social studies self-concept, attitudes and achievement | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Self concept | |
dc.subject.ytm | Cooperative learning | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.identifier.yokid | 100695 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 99725 | |
dc.description.pages | 223 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |