Show simple item record

dc.contributor.advisorSarı, Nergiz Şakirzade
dc.contributor.authorYiğit, Emine Filiz
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:48Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:48Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573253
dc.description.abstractÖZET Çalışmamın Kodâly Metodunun Araçları adlı birinci bölümünde, Kodâly metodunun müzik elementlerinin öğretilmesinde kullandığı araçlardan; bağıl solmizasyon, el işaretleri, ritim süresi hecelerinden bahsedilmiştir. Bu araçların bir kısmı tarih içinde daha önce denenmiş, kullanılmış ve bazıları Kodâly tarafından değiştirilip geliştirilmiş sistemlerdir. Kodâly Metodunun İlkeleri adlı ikinci bölümde, Kodâly'ın, müzik eğitiminde daha iyiye ulaşmak için saptamış olduğu, sonradan metodun ilkeleri haline dönüşmüş düşünceleri yer alır. Kodâly Metodunun Uygulanışı adlı üçüncü bölümde, Kodâly metodunun uygulanışının Macaristan'da nasıl başladığı, yayıldığı, metodun Macaristan' m müzik eğitim yapısındaki etkileri, Macaristan'da metodun uygulamasında kullanılan müzik elementlerinin öğretim sırası, müzik elementlerini öğretme teknikleri ve Macaristan'da Kecskemetteki Kodâly müzik ilköğretim okulu ve lisesinde (Kodâly İskola) gözlemci olarak katıldığım l.'den 1 l.'e kadar olan sınıfların örnek müzik dersleri yer almaktadır. Bu gözlemlere Macaristan'da ilk Türk Öğrenci olarak eğitim aldığım Kodâly Pedagogical institute Of Music'te 1999-2000 öğretim yılında katılmış bulunmaktayım. Kodâly Metodunun Adaptasyonu adlı dördüncü ve son bölümde, metodun adaptasyonunda dikkat edilmesi gereken konular, metodun adaptasyonunu gerçekleştiren ülkelerin izlediği ve Türkiye'deki adaptasyonunda izlenebilinecek yollardan bahsedilmiştir. Metodun başarısı, eğitimde duyulacak her türlü ihtiyaca hiçbir basamağı ihmal edilmeden cevap verilmesi yoluyla elde edildiği için bütünlüğün gücünü ifade etmek amacıyla metotta katedilen bütün aşamalara değinilmiştir. vn
dc.description.abstractABSTRACT In my study, in Part 1 which is called The Tools Of Kodâly Method, I have mention about the tools which are used to teach music elements by Kodâly method: Relative solmization, hand signs, rhythm names. Some of these tools are the systems which had been experimented and used in the past and in some aspects which had been changed and improved by Kodâly. Part 2, The Principles Of Kodaly Method, contains the ideas of Kodâly which he had ascertained in order to make music education better and afterwards which they have changed into the principles of the method. In Part 3 which is called The Practice Of Kodâly Method, these subjects takes place: Beginning and spreading of the method in Hungary, the effects of the method on music education structure in Hungary, the order and techniques of the teaching music elements in Hungary and model music lessons of classes from 1st to 11th which I had observed in Kodâly School in Kecskemet in Hungary (Kodâly İskola- Kecskemet- Hungary) in 1999-2000 academic year as the first Turkish student of Kodâly Pedagogical Institute Of Music in Hungary. In Part 4 which is called The Adaptation Of Kodâly Method, I have mention about the matters that are must been care in the course of adaptation of the method, the ways that the countries which have used the method, have followed while they have adapted it and the ways which Turkey should go. Due to the successfulness of Kodâly method is coming from that the method gives solutions to all needs of music education without neglecting any of them, with the aim of explaining the power of completeness I have touched on all ranks of the method. vmen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleMüzik eğitiminde Kodaly Metodu`nun rolü
dc.title.alternativeThe Role of Kodaly Method in music education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmKodaly Method
dc.subject.ytmMusic education
dc.identifier.yokid100772
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid99704
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineMüzik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess