Show simple item record

dc.contributor.advisorKocabaş, Ayfer
dc.contributor.authorKozandaği, İlhan
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:46Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:46Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573235
dc.description.abstractII ÖZET Bu araştırma `Öğretmen Görüşlerine Göre İlköğretim Okulları 4. ve 5. Sınıf Fen Bilgisi Öğretim Programlarında Karşılaşılan sorunlar ve Çözüm ÖnerilerF'ni belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 1999-2000 öğretim yılında İzmir İli Merkezinde görev yapan 570 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmanın durum saptama niteliğinde olması ve sonucunun önemli ölçüde öğretmen görüşlerine dayanması nedeniyle bilgi toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anket formlarında, öğretmenlere yönelik kişisel bilgiler ile birlikte, Fen Bilgisi Dersi Öğretim Programlarının hedefleri, içeriği, öğretme-öğrenme durumları ve değerlendirme etkinliklerine ilişkin toplam otuzbeş (35) soru sorulmuştur. Araştırmadan elde edilen veriler frekans tabloları şeklinde sunulmuş, değişik görüşlerdeki alt gruplar arasında bir ilişki olup olmadığını saptamada Khi-Kare testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda, İlköğretim Okulları 4. ve 5. sınıf Fen Bilgisi Öğretim Programlarında öğretmenlerin birçok sorunla karşı karşıya oldukları görülmüş, bu sorunların öğretmenlerin çalıştıkları okul türü, mezun oldukları eğitim kurumu ve hizmet süreleri bakımından bazen farklılıklar gösterse bile öğretmenlerin cinsiyeti bakımından anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIll ABSTRACT This research was done to determine `The Problems Faced In The Curriculum Of Science Lesson In The Fourth and Fifth Classes Of The Elementary Schools And The Solution Suggestion According To the Opinions Of The Teachers` The sample of the research was formed by the 570 class teachers working in the center of İzmir during 1999-2000 academic year. As the research was to determine the situation and its result depended mostly on the views of the teachers, survey was used as a means to collect information. In the survey forms, to gether with the personal information directed towards teachers, thirty five questions were asked related to the aims of science lesson curriculum, its content, teaching-learning situations and evaluation activities. Datums gained from the research were presented in the form of frequency tables, and in determining whether there is a relation ship between the sub-groups which have different views, khi-kare test was used. As a result of the gained datums, it was seen that teachers who are in the curriculum of science lesson in the fourth and fifth classes of the elementary schools faced with many problems, and even these problems sometimes differ from the aspects of the kind of the school teachers work at, the education institution they graduate from and their service duration, it was determined that the teachers didn't differ much from the sexual aspect.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen görüşlerine göre ilköğretim okulları 4. ve 5. sınıf fen bilgisi öğretim programlarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
dc.title.alternativeThe Problems faced in the curriculum of science lesson in the fourth and fifth classes of the elementary schools and the solution suggestions according to the opinions of the teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid107230
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid103767
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess