Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Mustafa
dc.contributor.authorÖzdemir Özbey, Sultan
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:45Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:45Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573231
dc.description.abstractIV ÖZET Hayat bilgisi dersinin, öğrencinin okulda ilk karşılaştığı ders olması, yakın çevresini, toplumsal olay ve olguları bir bütün olarak algılaması ve ikinci devre derslere hazırlık niteliğinde olması önemini arttırmaktadır. Cumhuriyet Döneminde değişik ilköğretim programlarında farklı hayat bilgisi öğretim programlan düzenlenmiştir. Bu araştırmada 1948, 1968, 1995 ve 1998 hayat bilgisi öğretim programlan ve bu programlara göre hazırlanmış hayat bilgisi ders kitaplannda içerik ile ilgili değişmeler ve gelişmeler incelenmiştir. Bu amaçla, 1948, 1968, 1995 ve 1998 hayat bilgisi öğretim programlan hedef ve hedef davranışlar, içerik, eğitim durumlan ve sınama durumlanndaki değişmeler ve gelişmeler, bu programlara göre yayımlanmış hayat bilgisi ders kitaplan içerik ile ilgili değişmeler ve gelişmeler çağdaş eğitim biliminin özellikleri açısından ele alınmıştır. 1948, 1968, 1995 ve 1998 hayat bilgisi öğretim programlan toplumun ihtiyaç ve beklentilerine cevap verecek şekilde düzenlenmiş aynca 1 998 hayat bilgisi öğretim programında bireyin de ihtiyaç ve gereksinimlerini dikkate almıştır. Yine ilk defa 1 998 hayat bilgisi öğretim programında diğerlerinden farklı olarak, dersin genel hedefleri, sınıflara ait özel hedefler ve ünitelere ait hedef ve hedef davranışlar yazılmıştır. 1948, 1968, 1995 hayat bilgisi öğretim programlannda hedef ve davranışlar taksonomik olarak yazılmamıştır. 1948, 1968 ve 1995 hayat bilgisi öğretim programlanndaki yoğun içerik 1998 hayat bilgisi öğretim programında hafifletilmiştir. 1 968 programında küme kavramı bir yenilik olarak ortaya çıkmış, 1998 hayat bilgisi öğretim programında ise oyun, rol yapma vb. yeni teknikler yer almıştır. Sınama durumlan ile ilgili olarak, 1948, hayat bilgisi öğretim programında ölçme ve değerlendirme ihmal edilmiş, 1968 ve 1995 hayat bilgisi öğretim programlannda gerekli önem verilmemiştir. 1998 hayat bilgisi öğretim programında, ölçme ve değerlendirme eğitim biliminin gerekliliklerine uygun, her ünite düzeyinde örneklerle ele alınmıştır. 1948, 1968, 1995 ve 1998 ilköğretim programlannda hayat bilgisi öğretim programlanna uygun yayımlanmış hayat bilgisi 1., 2. ve 3. sınıf ders kitaplannda ders programlan doğrultusunda, değişiklikler yapıldığı görülmüştür.
dc.description.abstractABSTRACT Life studies is the first lesson that students run into schools,and it perceives dose enviroment, social events and phenomens as the whole in addition those, life studies prepares student to second term lessons, so life studies is very significant for education system. In the Repuclic Period, some varied life studies instruction programs in different primary education programs were arranged. In this research 1948,1968,1995 and 1998 life studies instruction programs, changes and developments of life studies books, arranged according to program, were examined. For that aim 1948,1968,1995 and 1998 life studies instruction programs, have been studied, regarding modern education science about target and aimed behaviour, content, education position and changes developments in evaluvation, and life studies books issued related to programs. 1 948, 1 968, 1 995 and 1 998 life studies instruction programs were prepared according to the needs and expectations of community. In addition to that in 1 998 life studies instruction programs not only needs and expectations of community, but the persons were taken into consideration. In 1 998 programs general aim of lesson, aims special to classes and aims for units and aimed behavior were written down. In 1948, 1968, 1995 programs target and behaviour hasn't been written down as a taxonomy. The density in the 1948, 1968 and 1995 programs were released in 1998 programs. Group concept is first appeared in 1968 program, and in 1998 program, techniques such as role-playing a role etc were taken place. Regarding to testing conditions in life studies programs, measurement and evaluating was neglected in 1948 life studies programs, and it wasn't given importance enough in 1968 and 1995 life studies programs but measurement and evaluating was examined in each units in life studies programs with a lot of examples according to education system's requirement. In 1948, 1968, 1995 and 1998 primary education programs 1, 2, 3nd class books were changed related to cirruculum and the needs of the term.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye`de hayat bilgisi öğretim programlarının tarihsel gelişimi
dc.title.alternativeChoronogical development of life studies instruction programs in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLife science
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid106859
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid103842
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess