Show simple item record

dc.contributor.advisorKesercioğlu, Teoman
dc.contributor.authorSerin, Uğur
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:45Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:45Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573229
dc.description.abstractII ÖZET Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının fen (bilimlerin) e yönelik tutumlarını belirlemektir. Araştırma örneklemini Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi öğretmenliği (n=205) ve Celal Bayar Üniversitesi Demirci Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi öğretmenliği (n=204) Anabilim Dalmda öğrenim gören toplam 409 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak, Gürdal (1997) tarafından geçerlik ve güvenirlik (Güvenirlik katsayısı.87) çalışması yapılmış olan `Fen Tutumu Ölçeği` ve `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Araştırmanın verilerinin analizinde tek yönlü varyans analizi, t, F ve Scheffe testi kullanılmıştır. Bu araştırmanın sonuçları öğretmen adaylarının fene yönelik tutumlarının orta düzeyde olduğunu göstermiştir. Öğrencilerin fene yönelik tutumlarını bölümden okumaktan memnun olma ve verilen eğitimden memnun olma durumuna göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterdiği saptanmıştır. Buna karşın, üniversite, cinsiyet, bitirilen lise türü, lisewnezuniyet derecesi, sınıf, arkadaşlarıyla kendini karşılaştırdığında kendini başarılı görme derecesi, anne-baba eğitim düzeyi ve mesleği ile diğer demografik özellikler arasında fark bulunamamıştır.
dc.description.abstractIll ABSTRACT The aim of this research is to determine prospective teachers' attitudes towards science. The sample consisted of a total student 409 from the science Department of Demirci Faculty of Education of Celal Bayar University (n= 205) and Buca Faculty of Education of Dokuz Eylül University (n= 204). In this study, `Scale for Attitudes Towards Science` the reliability of which was by Gürdal (1997) and a questionnaire requesting demographic information were administered to the sample. The data were analysed by using descriptive statistics and such tests as AVONA and t test. This research results show that prospective teachers' attitudes to science are middle level. There are statistically difference between students' attitude to science and whether or not being students in the science department and being happy about taught course. On the other- hand it is not found and statistical difference between attitudes to science, and sex, type of school in which graduated, high school achievement level, grade, self assessment about achievement level comparing with friends, parents education, parents job, and other demographic characteristics.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleCelal Bayar Üniversitesi ve Dokuz Eylül Üniversitesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı öğrencilerinin fen bilimlerine yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of science students whom are attending Celal Bayar University and Dokuz Eylül University attitudes with some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBiyoloji Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.identifier.yokid107232
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid103769
dc.description.pages58
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess