Show simple item record

dc.contributor.advisorBayezid, Gülnur
dc.contributor.authorTopçu Kabasakal, Zekavet
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:44Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:44Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573223
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, uyum sorunu olan çocukların aile işlevlerini iyileştirmede anne eğitim gruplarının etkisini incelemektir. Araştırmanın evreni İzmir Metropal alanı içerisinde yaşamakta olan çocuklu aileleri kapsamaktadır. Araştırma örneklemini 80 deney grubu (Uyum sorunlu çocukların anneleri) 40 kontrol grubu ( uyum sorunu olmayan çocukların anneleri) olmak üzere 120 kişi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, araştırıcının geliştirdiği görüşme formu ve Bulut (1990) tarafından geliştirilen Aile Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Deney grubu 8 kişilik gruplar halinde 10 oturumluk eğitim gruplarına katılmıştır. Bu araştırmanın bulguları şöyle özetlenebilir. 1. Uyum sorunu olan çocukların ailelerinde sağlıksız aile işlevlerinin olduğu, uyum sorunu olmayan çocukların ailelerinin ise sağlıklı aile işlevlerinin olduğu görülmüştür. 2. Eğitim grubu uygulamasından sonra deney grubunun sağlıksız aile işlevlerinde iyileşme görülmüştür. 3. Aile Değerlendirme ölçeğinin son test uygulamasından sonra deney grubununda, kontrol grubu boyutlarında sağlıklı aile işlevlerine sahip oldukları görülmüştür. Araştırmada elde edilen bulguların çocuk sağaltımıyla ilgilenenler tarafından kullanılması ve bu çalışmanın ikinci aşaması olabilecek bir izleme çalışması yapılması önerilmektedir.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to find the effect of Mother education groups on improving the family functions of children with adaptation problems. The population of the research is parents who have children and live in Izmir. The sample is composed of 120 mothers. Experimental group; 80 mothers who have children with adaptation problems, control groups; 40 mothers of Children with no adaptation problems. The instruments used to do this research are the Interview Form (developed by the researcher) and the Family Assesment measure. The Experimental group is trained for ten sessions. In each group these were 8 mothers. The results are; 1. Families in the experimental group have un healthy Family Functions. The Control group have healthy Family Functions. 2. After the education group activities, the un healthy Family Functions of he experimental group had improved. 3. According to the post test of the Family Assesment measure in the experimental group parents have healthy Family Functions. The researcher recommends a follow-up study and she also recommends the results to be used by the professionals who work with children.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleUyum sorunlu çocukların aile işlevlerini iyileştirmede anne eğitim gruplarının etkisi
dc.title.alternativeThe Effect of mother education groups on improving the family functions of children with adaptation problems
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikolojik Danışma ve Rehberlik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAdjustment problems
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmMother education
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmFamily relations
dc.subject.ytmFamily
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.identifier.yokid106862
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid103844
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess