Show simple item record

dc.contributor.advisorKartal, Mehmet
dc.contributor.authorKutluer, Saliha
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:43Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:43Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573217
dc.description.abstractÖZET Bu araştırma, 1999 yılında uygulanmaya başlanan üniversite sınav sistemindeki değişikliklerin, hem ortaöğretim kurumlarındaki ve özel dershanelerdeki etkilerine ilişkin istatistiksel sonuçlarını hem de öğretmenlerin sınavın etkileri üzerine algılarını ortaya koymayı amaçlamıştır. Araştırma; giriş, yöntem, bulgular ve yorumlar ile sonuçlar ve öneriler olmak üzere dört bölümden oluşmaktadır. Araştırmada, îzmir iline bağlı 45 ortaöğretim kurumunun ve 10 özel dershanenin dört yıllık istatistiki bilgilerinin taranmasıyla elde edilen verilerden yararlanılmıştır. Yine aynı ortaöğretim kurumlarındaki 431 öğretmene, 5 ölçütlük anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulguların bazıları şöyledir: 1. Fen Lisesi öğrencilerin, son sınıfta düz liselere kaçışında azalma olmuştur.Kız meslek lisesi ve özellikle İmam- Hatip lisesi öğrenci sayılarında oldukça fazla azalma olmuştur. 2. Genel Lise öğrencileri, Lise 2. ve 3. sınıflarda Türkçe - Matematik alanına daha fazla yönelmişlerdir. Türkçe - Sosyal alanında ise azalma olmuştur. Benzeri durum, dershanelerin kurs alanları için de geçerlidir. 3. Genel lise öğrencilerinin, lisans programlarına, meslek lisesi öğrencilerinin ise, önlisans programlarına yerleşim oranlarında artış olmuştur. 4. Ortaöğretim kurumlarında uygulanan müfredat programlarında hiçbir değişiklik olmazken, dershanelerde uygulanan müfredat programlan, sınavdaki soruların kapsamına göre azaltılmıştır. 5. Dershanelerin öğrenci sayılarında artış olmuştur. Ayrıca meslek lisesi öğrencilerinin de, dershaneye gitme oranlarında artış olmuştur. 6. ` Sınav sorulan, ortaöğretimdeki tüm müfredat konularını kapsamadığı için öğretim yeterli verimlilikte yapılamamaktadır.` ölçütüne öğretmenlerin çahştıklan okul türüne ve hizmet sürelerine göre farklılık görülmezken, branşlarına göre farklılık görülmüştür. 7. ` Müfredat programlan, üniversite sınavında başarılı olmak için yeterlidir.` ölçütüne öğretmenlerin hizmet sürelerine göre önemli bir farklılık görülmezken, okul türüne ve branşlarına göre farklılık görülmüştür. IV
dc.description.abstractABSTRACT This inquiry, aims to show how the changes in the university entrance examination which have been carried out since 1999 affected both the secondary educational institutions the private educational courses, statistically and the perfections of the teachers on the effects of the examination. The research consists of four parts which ar as follows : Introduction, Method, Findings and Comments and The results and Suggestions. İn the research, knowledge was gained by the examination of the statistical data of the last four years of 45 secondary educational institutions and 10 private educational courses. As criterion inquiry has been applied to the teachers of the same secondary educational institutions. Some of the results of the research are as follows : 1. There has been a decrease in the amount of the Science High School students trying to enter the Normal High Schools. There has been a great decrease in the number of the students of the Girl's Profession High Schools and especially İmam - Hatip High Schools. 2. The 2 and 3 year students Normal High Schools showed more interest in Turkish - Mathematics field. There has been a decrease in the number of the students joining the Tukish - Social field. The same condition can be seen in the Private Educational Courses. 3. There has been an increase in the amounth of the Normal High School students entering a License Programme but there has been an increase in the amounth of the Profession High School students entering The Vocational Study Programmes. 4. No changes have been made in the instruction programmes of the Secondary Education institutions while the inventory programmes carried out in the Private Educational Courses, have been changed according to the qualities of the questions asked in the University Entrance Examination. 5. There has been an increase in the number of the students going to the Private Educational Courses. There has also been an increase in the number of the Profession High School Students going to a Private Educational Course.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜniversiteye giriş sınavındaki sistem değişikliğinin ortaöğretim kurumları ve özel dershanelere etkileri üzerine bir inceleme
dc.title.alternativeA Study on the system changes in university entrance examination have effects on secondary educational institutions and private educational courses
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.subject.ytmUniversity entrance examinations
dc.subject.ytmHigh schools
dc.identifier.yokid106863
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid103845
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess