The Students expectations and attitudes about English language teaching and the consistency of the methods applied in primary schools in Burdur city centre
dc.contributor.advisor | Akdağ, Altan | |
dc.contributor.author | Acar, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:41Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:41Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573203 | |
dc.description.abstract | ÖZET Dilin yaşamımızda oynadığı büyük rol tartışılmaz bir gerçektir. İlişkilerimizi dil sayesinde kurup devam ettiririz. Kültürümüzü dil ile oluşturur ve onu gelecek kuşaklara dil ile aktarırız. Farklı kültürlere sahip ülkelerin dilleri de farklıdır. Bu toplumların birbirlerini tanımaları ancak birbirlerinin dillerini bilmeleriyle mümkün olur. Bundan dolayı dil, farklı kültürdeki insanları tanımak için bir araçtır. Günümüzde teknolojinin gelişmesiyle toplumlar birbirleriyle daha fazla iletişim kurmaktadırlar. Böyle bir durumda anadilinden başka bir dil daha bilmek insanlar için bir gereksinim haline gelmiştir. Bu sebeple ülkeler vatandaşlarına en az bir yabancı dil kazandırabilmek için öğretim sistemlerinde yabancı dil eğitimine daha fazla önem vermeye başlamışlardır. Yabancı dil öğretimi alanında birçok çalışmalar gerçekleştirilmiştir. Dilin çeşitli yönlerine ağırlık veren dil öğretim yöntemleri geliştirilmiştir. Başlangıçta dilin yapısına ağırlık veren yöntemler yerini dilin kullanımını öğretmeyi amaçlayan iletişimsel dil öğretimine bırakmaya başlamıştır. Bu değişiklik dil öğretim programlarının genel ve özel hedeflerinde, kitapların içeriklerinde ve sınıflarda yapılan etkinliklerde yansıtılmıştır. Müfredat geliştirmede öğrencilerin ihtiyaç ve beklentileri göz önünde bulundurulmuş ve öğrenci merkezli bir yaklaşım benimsenmiştir. Bunların yanında öğrencilerin yabancı dil öğrenmelerinde önemli rol oynayan `güdüleme`, `dil öğrenmeye yatkınlık`, `yaş`, `öğrenme biçimleri` gibi etmenler araştırılmış ve sonuçlar yabancı dil öğretimine büyük katkıda bulunmuştur. Yabancı dil öğretmeninin rolleri belirlenmiş ve öğrencilerin etkili bir şekilde dil öğrenmelerinin bir sebebi de öğretmenin bu rolleri başarıyla gerçekleştirmesine bağlanmıştır. Günümüzde yabancı dil öğretim sistemleri genellikle bu ve benzeri konuları yansıtmaktadır, öğretim sürecinin amacına ne derece iyi ulaştığı ise dili öğrenen öğrencilerin görüşleriyle belirlenebilir. Aynı şekilde bu çalışma ile belli bir bölgedeki yani Burdur merkezdeki ilköğretim okullarında uygulanan İngilizce öğretimine karşı öğrencilerin beklenti ve tutumlarının yansıtılması amaçlanmış ve burada uygulananyöntemle ilgili önemli hususlar araştırılmıştır. Bu araştırmanın yabancı dil öğretimini daha etkin hale getirmek için yapılan çalışmalara katkıda bulunacağı umulmaktadır. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT It is an indisputable fact that language plays an important role in our lives. We establish and maintain our relations through language. We form our culture and transfer it to the next generation by means of language. Countries with different cultures have different languages. These societies know each other only by knowing the languages of one another. Thus, language is a means to meet people from different cultures. Today, with the development of technology, societies communicate more with each other. In such a case, knowing a language other than one's native language has become a necessity for people. Thus, countries have begun to give more importance to foreign language teaching in their educational systems to provide their citizens with at least one foreign language. Many studies have been carried out in the field of foreign language teaching. Different language teaching methods emphasising different aspects of language have been developed. The methods emphasising the structure of language in the beginning have begun to give place to communicative language teaching, which aims to teach the use of language. This change has been reflected in the aims and objectives of f language teaching programs, in the contents of the books and in the activities carried out in the classroom. In curriculum development the students' needs and expectations have been considered and a student-centred approach has been adopted. In addition, various factors which play important roles in the learners' learning a foreign language such as `motivation`, `aptitude`, `age`, `learning styles` have been investigated and the results have contributed much to foreign language teaching. The roles of the foreign language teacher have been determined, and one cause of effective language learning of students has been attributed to the teacher's carrying out these roles successfully. Today, foreign language teaching systems generally reflect all of these and related topics. How well the teaching process reaches its aim can be determined by the opinions of the students who learn the language. Similarly, this study aims to reflect students' attitudes and expectations about the English language teaching in the Burdur city centre. In addition, the issues related to the method used here areinvestigated. It is hoped that this research will contribute to studies being carried out to make foreign language teaching more effective. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | The Students expectations and attitudes about English language teaching and the consistency of the methods applied in primary schools in Burdur city centre | |
dc.title.alternative | Burdur merkezindeki ilköğretim okullarında İngilizce öğretimine karşı öğrencilerin beklentileri, tutumları ve uygulanan yöntemlerin tutarlılığı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Expectations | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 106811 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 103820 | |
dc.description.pages | 71 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |