Show simple item record

dc.contributor.advisorDurukafa, Gönül
dc.contributor.authorKoydemir, Fulya
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:40Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:40Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573193
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim Lkademede 4 ve 5.sımf yabancı dil öğretmenlerinin sınıf içi öğretmenlik davranışlarını gösterme derecelerini, b) öğretmenlik davranışlarını gösterme dereceleri ile öğretmenlerin eğitim durumu, deneyim süresi ve cinsiyeti arasındaki ilişkileri, c) 4 ve 5.sınıf öğrencilerinin yabancı dile yönelik tutumlarını, d) öğrencilerin tutumları ile öğretmenlerin eğitim durumu, deneyim süresi ve cinsiyeti arasındaki ilişkileri, e) öğretmenlerin sınıf-içi öğretmenlik davranışlarını gösterme dereceleri ile öğrenci tutumları arasındaki ilişkileri ve f) öğretmenlerin etkili/etkisiz olması durumu ile öğrencilerin tutumları arasındaki ilişkileri belirlemektir. Öğretmenlerin sınıf-içi öğretmenlik davranışları ile ilgili verilerin toplanmasında yapılandırılmış gözlem metodu kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen ve uzman görüşleri doğrultusunda düzenlenip, geçerlik ve güvenirliği saptanmış olan Sınıf-İçi Öğretmen Davranışlarını Gözlem Ölçeği, Tutum Ölçeği ve Öğretmenlere Yönelik Kişisel Bilgiler Anketi ile elde edilmiştir. Araştırmanın uygulaması, 2000-2001 öğretim yılı içinde gerçekleştirilmiştir. Örneklem, ilköğretim 4 ve S.sınıflarda yabancı dil derslerini veren 72 yabancı dil öğretmeni ve bu öğretmenlerin ders verdiği sınıflarda öğrenim gören 2456 öğrenciden oluşmaktadır. Verilerin çözümlenmesinde, yüzde oranları, ortalama, standart sapma, t-testi, varyans analizi ve Duncan testi kullanılmıştır.
dc.description.abstractAraştırmadan elde edilen başlıca sonuçlar şunlardır: l.Öğretmenlik davranışlarını `iyi` derecede gösterme yüzdesi en yüksek öğretmenler, eğitim fakültesi mezunları arasında bulunmaktadır. 2. Sınıf-içi öğretmenlik davranışlarını gösterme dereceleri, öğretmenlerin eğitim durumu ve cinsiyetine göre anlamlı bir fark göstermemektedir. Öğretmenlik davranışlarını gösterme dereceleri Ue öğretmenlerin deneyim süreleri arasında ise anlamlı fark olduğu saptanmıştır. 3. Öğrencilerin yabancı dile yönelik tutumları Ue öğretmenlerin eğitim durumu ve cinsiyeti arasında anlamlı bir fark bulunmamaktadır, öğretmenlerin deneyim sürelerine göre öğrencilerin yabancı dile yönelik tutumları arasındaki fark anlamlıdır. 4. Öğrencilerin yabancı dile yönelik tutumları, öğretmenin etkili/etkisiz olması duruma göre anlamlı fark göstermektedir. Araştırma sonucunda, yukarıda özetlenen bulgular ışığında bazı sonuçlara varılmış, ilköğretim Lkademede yabancı dil öğretimi konusunda hizmet-içi ve lisans düzeyinde olmak üzere öğretmen yetiştirmeye ve araştırmacılara yönelik bazı önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleErken yaşta yabancı dil öğretiminin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of early foreign language teaching according to research variables
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.subject.ytmIn-class behaviors
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid106907
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid103850
dc.description.pages202
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess