Teaching vocabulary in literature
dc.contributor.advisor | Öztürk, Kadim | |
dc.contributor.author | Avar Özer, Taciser | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:38Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:38Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573175 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu tezde kelime öğretiminin önemi dil bilimcilerinin görüşleri yardımıyla vurgulanmıştır. Edebiyatta da kelime öğretiminin çeviri ve ezberleme teknikleri dışında bir çok farklı teknik ve yaklaşımlar yoluyla da öğretilebileceğini savunulmuştur. Öğretmen sınıf şartlarının doğrultusunda kendi tekniklerini yaratabilir. Öğretimin verimli olabilmesi için ne gerekirse sınıf içinde uygulanmalıdır. Sonuçta, öğretim bir sanat işidir. Yeri geldiğinde öğretmen sahnedeki bir aktör olabilir. Bu da, gösteri metodunun önemini ortaya koyar. Kelime öğretimi sadece sözlük kullanım yardımıyla meydana gelmez. Her ne kadar sözlük kullanımı bir teknik olsa da sürekli kullanımda can sıkıntısı yaratabilir.Bu gerçekte doğrudan öğrencinin okuma isteğini azaltır. Tezde, ele alınan kısa bir hikaye yoluyla farklı yöntem ve metodlarla kelime öğretiminin nasıl yapılabileceğini ispatlanmaya çalışılmıştır. IV | |
dc.description.abstract | ABSTRACT In this thesis, the importance of vocabulary teaching is emphasized by the help some linguists' views. It is defended that there are different kinds of teaching and learning techniques except from memorization and translation in order to teach new words. The teacher can create his own techniques considering the conditions of the classroom. Any kind of approach or technique should be applied in order to teach effectively. Thus, teaching is a matter of art and a teacher can be an actor on a stage in the classroom. This fact points out the importance of the demonstration technique. Vocabulary teaching does not happen only by the dictionary use. Although using a dictionary is one of the learning techniques, by the time it causes boredom. So, this fact directly decreases the desire to read in learners. It is proved that how vocabulary teaching can be done through a short story by means of different sorts of techniques and approaches. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Teaching vocabulary in literature | |
dc.title.alternative | Edebiyatta kelime öğretimi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Literature | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English literature | |
dc.subject.ytm | Vocabulary teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 106827 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 103827 | |
dc.description.pages | 54 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |