Show simple item record

dc.contributor.advisorNakiboğlu Tezer, Mahmure
dc.contributor.authorAltiparmak, Melek
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:38Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:38Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573173
dc.description.abstractVI ÖZET Biyoloji ve Fen Bilimleri derslerinde kullanılan öğretim tekniklerinden biri de laboratuar yöntemidir. Laboratuar yöntemi, öğrencilerin araştırma, irdeleme yeteneklerini geliştirmekte, öğrencilere bilimsel düşünme ve davranma becerilerini kazandırmaktadır. Günümüzde laboratuarlarda öğretim, çoğunlukla gösteri yöntemi ile yapılmaktadır. Bütünüyle öğretmen merkezli olan bu yöntem öğrencinin laboratuara yönelik daha pasif bir tutum benimsemesine yol açmaktadır. Bu nedenle öğretimde yeni yöntemlerin de uygulanması gerekmektedir. Bu araştırmada, Biyoloji Öğretiminde İşbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin laboratuara yönelik tutumları ve laboratuar derslerindeki öğrenci başarısı üzerine etkileri incelenmiştir. Araştırmanın örneklem alanını Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Biyoloji Öğretmenliği 1 ve 2. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırma sonunda, Mikrobiyoloji laboratuarında öğrenci başarısı yönünden deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu, ancak Tohumlu Bitkiler laboratuarında deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir farkın olmadığı tespit edilmiştir. Mikrobiyoloji ve Tohumlu Bitkiler laboratuarlarında, öğrencilerin laboratuar çalışmalarına yönelik tutumlarında her iki laboratuarda deney grupları lehine anlamlı farklar elde edilmiştir.
dc.description.abstractVII ABSTRACT Laboratory method is one of the teaching method that is used in Science and Biology teaching. Laboratory method develops students' investigative and discussion skills, earns them scientific manner and the way of thinking. Today teaching in laboratories is generally made by demonstration techniques. Demonstration is based on teacher activity that causes students assume a passive manner and attitude to laboratory work. Therefore new teaching methods should be used teaching in laboratories. In this study, the effects of Cooperative Learning on students' achievement and attitudes to laboratory work have been investigated in Biology Education. The sample for this study consisted of Biology 1 and Biology 2 students in Buca Education Faculty of Dokuz Eylul University. Significant differences on students' final achievement were found in Microbiology laboratory but no significant differences were found in Flowering Plant laboratory. Significant differences on students' attitudes to laboratory work were found in both Microbiology and Flowering Plant laboratories.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBiyoloji öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin laboratuara yönelik tutum ve başarı üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe Effect of cooperative learning on attitudes to laboratory and achievement in biology education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmBiology education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.identifier.yokid106828
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid103828
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess