Biyoloji öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin laboratuara yönelik tutum ve başarı üzerine etkisi
dc.contributor.advisor | Nakiboğlu Tezer, Mahmure | |
dc.contributor.author | Altiparmak, Melek | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:38Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:38Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573173 | |
dc.description.abstract | VI ÖZET Biyoloji ve Fen Bilimleri derslerinde kullanılan öğretim tekniklerinden biri de laboratuar yöntemidir. Laboratuar yöntemi, öğrencilerin araştırma, irdeleme yeteneklerini geliştirmekte, öğrencilere bilimsel düşünme ve davranma becerilerini kazandırmaktadır. Günümüzde laboratuarlarda öğretim, çoğunlukla gösteri yöntemi ile yapılmaktadır. Bütünüyle öğretmen merkezli olan bu yöntem öğrencinin laboratuara yönelik daha pasif bir tutum benimsemesine yol açmaktadır. Bu nedenle öğretimde yeni yöntemlerin de uygulanması gerekmektedir. Bu araştırmada, Biyoloji Öğretiminde İşbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin laboratuara yönelik tutumları ve laboratuar derslerindeki öğrenci başarısı üzerine etkileri incelenmiştir. Araştırmanın örneklem alanını Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Biyoloji Öğretmenliği 1 ve 2. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırma sonunda, Mikrobiyoloji laboratuarında öğrenci başarısı yönünden deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu, ancak Tohumlu Bitkiler laboratuarında deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir farkın olmadığı tespit edilmiştir. Mikrobiyoloji ve Tohumlu Bitkiler laboratuarlarında, öğrencilerin laboratuar çalışmalarına yönelik tutumlarında her iki laboratuarda deney grupları lehine anlamlı farklar elde edilmiştir. | |
dc.description.abstract | VII ABSTRACT Laboratory method is one of the teaching method that is used in Science and Biology teaching. Laboratory method develops students' investigative and discussion skills, earns them scientific manner and the way of thinking. Today teaching in laboratories is generally made by demonstration techniques. Demonstration is based on teacher activity that causes students assume a passive manner and attitude to laboratory work. Therefore new teaching methods should be used teaching in laboratories. In this study, the effects of Cooperative Learning on students' achievement and attitudes to laboratory work have been investigated in Biology Education. The sample for this study consisted of Biology 1 and Biology 2 students in Buca Education Faculty of Dokuz Eylul University. Significant differences on students' final achievement were found in Microbiology laboratory but no significant differences were found in Flowering Plant laboratory. Significant differences on students' attitudes to laboratory work were found in both Microbiology and Flowering Plant laboratories. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Biyoloji öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin laboratuara yönelik tutum ve başarı üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | The Effect of cooperative learning on attitudes to laboratory and achievement in biology education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Biology education | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Cooperative learning | |
dc.identifier.yokid | 106828 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 103828 | |
dc.description.pages | 70 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |