Show simple item record

dc.contributor.advisorAkboy, Rengin
dc.contributor.authorKaya, Zöhre
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:37Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:37Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573167
dc.description.abstractÇalışmada, meslek lisesi öğrencilerinin atılganlık ve kaygı düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Öğrencilerin atılganlık ve kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre benzerlik ve farklılıkları araştırılmıştır. Öğrencilerin atılganlık düzeylerini ölçmek amacıyla Rathus Atılganlık Envanteri (RAE), kaygı düzeylerini ölçmek amacıyla da Sürekli Kaygı Envanteri (SKE) kullanılmıştır. Araştırma 1997-1998 öğretim yılında izmir il merkezinde bulunan 5 ayrı meslek lisesinde gerçekleştirilmiştir. Örneklem grubu olarak lise birinci sınıfa devem eden 186 ve lise son sınıfa devam eden 180 öğrenci olmak üzere toplam 366 öğrenci alınmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde `student t testi`, `tek yönlü varyans analiz tekniği` ve farklılığa neden olan grubu bulmak için `Duncan ve Scheffe` testleri kullanılmıştır. Varyans analizi sonuçlarında genelde atılganlık düzeyi yüksek olan deneklerin kaygı düzeyi düşük bulunmuştur. Bu da atılganlık ile kaygı düzeyi arasında ters orantılı bir ilişki olduğunu göstermektedir. Bu sonuca ek olarak bazı değişkenler ile kaygı düzeyi ve atılganlık arasında da ilişki olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractİn this study the assertiveness and the level of trait anxiety of the vocational school students are studied. The differences and the similarities between some variables and the level of anxiety and assertiveness of the students are worked on in this study. Rathus Assertiveness Scale (RAS) and Spielberger's Anxiety Inventory are used to determine the level of anxiety and the assertiveness of the students. Five vocational schools in Izmir are coveried up in this tudy in the year of 1997-1998, (186 in first grade, 180 in last grade ) are in this study. In statistical analyses, the student t test, one way variance analyses, Duncan and Scheffe test are used. Accordin to the statistical results the students having high level of assertiveness had low level trait anxiety. This shows that the relationship between level of trait anxiety and assertiveness is not parallel. In addition to this result, it is also found to be that there is a relationship between some variables and the level of anxiety and assertiveness of the students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMeslek lisesi öğrencilerinin atılganlık ve sürekli kaygı düzeylerinin karşılaştırılması üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA research on the comparison of the degree of assertiveness and trait anxiety of the vocational school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitimde Psikolojik Hizmetler Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmTrait anxiety
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmAssertiveness
dc.identifier.yokid106829
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid103829
dc.description.pages203
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess