İlköğretim okulu müdürlerinin çatışma yönetme stilleri (İzmir metropol alanı örneği)
dc.contributor.advisor | Aksu, Ali | |
dc.contributor.author | Uğurlu, Findik | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:34Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:34Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573145 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmada ilköğretim okulu müdürlerinin kullandıkları çatışma yönetme stillerini belirlemeye çalışmak ve elde edilen bulgulara uygun öneriler oluşturmak amaçlanmıştır. Araştırma, 2000-2001 öğretim yılında İzmir ili metropolünde okulların bulunduğu sosyo-ekonomik düzeyine göre alt, orta ve üst gruba ayrılmak üzere bu gruplardan seçilen 33 ilköğretim okulu örnekleme alınmıştır. Araştırmada öğretmenlere yönelik bireysel ve mesleki özellikler anketi ile yine öğretmenlere yönelik `ROCI II Rahim Örgütsel Çatışma Anketi` kullanılmıştır. Yapılan uygulamalar sonucunda geçerli 597 anket geri dönmüştür. Araştırmada beş alt problem yanıtlanmaya çalışılmış ve verilerin analizinde `t` testi, `F` testi, `Kruskal-Wallis` testi, `Mann Whitney U` testi, `Scheffe Anlamlılık` testi, `LSD` testi uygulanmıştır. Yapılan istatistiksel çözümlemeler sonucunda şu bulgular elde edilmiştir. 1) Okulların bulunduğu yerin sosyo-ekonomik düzeyine göre müdürlerin kullandığı çatışma yönetme stilleri tümleştirme, ödün verme ve uzlaşma alt boyutlarında anlamlı farklılık göstermektedir. 2) Öğretmenlerin cinsiyetine göre; müdürlerin kullandıkları çatışma yönetme stillerinde anlamlı farklılıklar saptanmamıştır. 3) Öğretmenlerin kıdemine göre, müdürlerin kullandığı çatışma yönetme stillerinden tümleştirme ve hükmetme alt boyutlarına ilişkin öğretmen algılarında anlamlı farklılık saptanmıştır. 4) Öğretmenlerin branşlarına göre müdürlerin kullandığı çatışma yönetme stillerinde hükmetme alt boyutuna ilişkin öğretmen algılarında anlamlı farklılık saptanmıştır. 5) En son mezun olunan okulun öğretim düzeyine göre, müdürlerin kullandıkları çatışma yönetme stillerinden tümleştirme, ödün verme ve uzlaşma alt boyutuna ilişkin öğretmen algılarında anlamlı farklılıklar saptanmıştır.6) Müdürlerin en çok kullandıkları çatışma yönetme stilinin tümleştirme, en kullandıkları çatışma yönetme stilinin ise hükmetme olduğu saptanmıştır. VI | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The purpose of this study isto find out the style of conflict management of the primary school principials and to develop the proposals accordance with the findings obtained. In this study 33 primary schools were used to collect data according to their socio - economiclevel as bottom, middle, and top groups in Izmir metropolitian in the year2000-2001. `The personal and occupational charactheristics survey` and ` ROCI II Rahm organizational conflict investigation ` surveys were used to the teachers, in this study. At the end of the applicated surveys valid 597 questionires were come back. It is tried to answer five sub - problems in the study and `T` test, `F` test,`Kurshal- Waliis` test,Mann Whitray U` test, `Shceffe ` test, and `LSD`test were appli,ed to analyse of datum. The folowing resulsts were found out based on statistical analaysis. 1- It was found out,significant difference of the conflict manegement styles of the primary school principials of the dimensions of completion, compensation and agreement according to their socio - economic level which in the area of the schools. 2- It was found out significant difference in the conflict manegement of the styles of the primary school principials depending the teachers gender. 3- It was found out significant difference in the conflict management of the primary school principials regardles to the teachers seniorit.es. 4- Up to the teachers branches,It was stated significant difference in the conflict management of the styles of the primary school principials regarding the ruling dimension of. 5- The significant difference was found out in the teachers perceptions related to the conflict manegement style of the principials in the sub-dimensions of compensation, induction and agreement. 6- It was found out the most common conflict management style was induction, and the least one was the ruling that the principials used. VII | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okulu müdürlerinin çatışma yönetme stilleri (İzmir metropol alanı örneği) | |
dc.title.alternative | Primary school administrator`s conflict management styles | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Conflict management | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.identifier.yokid | 107116 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 103705 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |