Show simple item record

dc.contributor.advisorYılman, Mustafa
dc.contributor.authorSari, Nilgün
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:34Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:34Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573141
dc.description.abstractÖZET Eğitim yaşam boyu süren bir eylemdir. Eğitimin her kademesi özellikle ortaöğretim sonrası eğitimi, erkekleri ve kadınları değişen teknolojik hayata hazırlamak için daha büyük sorumluluklar yüklenmek üzere harekete geçmek zorundadır. Sanayileşmekte olan toplumlarda yarı profesyonel teknik ve üstün nitelik gerektiren meslekler için çok sayıda iyi yetişmiş nitelikli ve kaliteli insanlara ihtiyaç vardır. Türkiye 21. yy.da Avrupa Birliği içinde bir yer edinebilmek için bilim, teknoloji ve sanayi yeteneğini yükseltmek, dolaysıyla kaliteli elemanını yetiştirecek olan öğretmenlerini bilimsel, teknolojik, sanayi ile işbirliği içinde ve güncelleştirilen esnek öğretmen eğitim programlarıyla yetiştirmek zorundadır. Bu araştırmanın amacı; ortaöğretim öğretmenlerinin sanayileşme ve öğretmen yeterlikleri ile teknolojik gelişme ve öğretmen eğitim programlarını nasıl algıladıkları ile bağlantılı olarak cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, branş ve bitirdikleri üniversite gibi özelliklerinin arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada araştırmacı tarafından geliştirilen, 3 bölüm halinde hazırlanmış 81 maddeden oluşan bir anket kullanılmıştır. Anketin birinci bölümü öğretmenlerin; kişisel bilgilerini, ikinci bölümü sanayileşme ve öğretmen yeterliklerine ilişkin algılarını, üçüncü bölümü ise teknolojik gelişme ve öğretmen eğitim programlarına ilişkin algılarını ölçen maddelerden oluşmuştur. Anket, İzmir ili merkez Konak ilçesine bağlı düz ve mesleki/teknik ortaöğretim kurumunda görev yapmakta olan 180 öğretmene uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS istatistik programında yer alan t testi, alpha güvenirlik ölçüsü ve varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; ortaöğretim öğretmenlerinin anket maddeleri doğrultusunda, sanayileşmeye ve teknolojik gelişmelere ilişkin görüşleri 21. yy öğretmen eğitim programlarından mezun olan öğretmenlerin kendilerini yenilemeyi bilmesi, ileri teknolojileri yetkinlikle kullanabilmesi bilim ve teknolojiden ayrı düşünülemeyecek olan öğretme ve eğitim programlarınıngelişmelere paralel olarak yeniden düzenlenmesi şeklinde ifade edilen maddeler üzerinde yoğunlaşmıştır. Ortaöğretim okullarındaki öğretmenlerin kişisel özellikleri bakımından algılamalarının önemli farklılıklar gösterip göstermediğine baktığımızda ise; cinsiyet, yaş, branş ve bitirilen üniversiteye göre algılamaları arasında önemli farklar bulunmamıştır. Buna karşın ortaöğretim öğretmenlerinin özellikle 1-5 yıl görev yapanlar ile 16-20 yıl arasında görev yapanlar arasında sanayileşme ve öğretmen yeterlikleri ile teknolojik gelişme ve öğretmen eğitim programlarına ilişkin algılamalarında önemli farklılıklar olduğu saptanmıştır. Meslek içersinde çalışılan süre arttıkça, öğretmenlerin eğitim fakültelerindeki öğretmen yetiştiren eğitim programlarını yetersiz görmeye başlamaları, programların sürekli olarak yenilenmesi, sanayileşme ve dolaysıyla teknolojik gelişmelere paralel hale getirilmesi gerektiği yönünde olumlu şekilde değiştirecektir. Bu çalışmanın sonunda araştırmanın sonuçları ve buna ilişkin öneriler yer almaktadır.
dc.description.abstractABSTRACT Education is an action which is continue along the human life. Each degrees of education, in particular after secondary education, have to start action on the point of attribute more than their responsibilities for prepare to life which changing technological all women and man. There are necessity a large number of qualified and well grown-up Peoples for professions which necessitated superior quality and half Professional technique in to be industrialized societies. Turkey have to advance itself in science, technology and capacity of industry for take part in Unity of Europe in the 21st century and educate all of the teachers who will be gro quality staffs with scientific, technological aand in corporation with industry and actual-flexible teacher training curriculum. Aiming of this research is examine relations between the secondary education teacher's properties such as sexuality, age, occupational experience, branch and their universities which graduated from with how their perceive which is related with industrialization and teachers efeciencies with technological development and teacher training curriculum. There have been used an questionnaire in this research which developed by researcher and prepared as three chapters and which is consisted of 81 items, in this questionnaire; first chapter ic consist of items which measured personal knowledge of teacher's; second chapter is consist of items which measured teacher's perceives with related to industrialization and teacher's effeciencies; third chapter is consist of items which measured teacher's perceives with related to technological development and teacher training curriculum. This questionnaire was applied to 180 teachers who are working in normal and proffessional/technique secondary schools in Konak centre county of İzmir. In order to analyze the datum which is obtained in the research aritmetic mean, standard deviation, t test and variance analysis were used. Result of this research secondary education teacher's views with relation to.industrialization and technological development have been focus on items which explained in form teachers who graduated from teacher trainingcurriculum of 21st century have to know renew themselves, have to use advanced technology with perfection and to be prepared again the teachers training curriculum which wouldn't be think apart from the developments. When we examine the relation between the perception of the secondary education school teachers about industry-technology and their sex, age, branch and their universities which they graduated from there has been no any important difference. In spite of this, there have been important differences between the perception of the secondary education school teachers about industrialization and teachers effeciencies with technological development and teacher training curriculum in particular between teachers of 1-5 years and of 16-20 years. As time goes on, teacher's views which is related to teacher training curriculum in the faculty of education have to start change. This change will supply that this curriculum renewed as a continuous. At the end of this study there have been suggestions about the result of the this research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSanayileşmenin öğretmen eğitim programları üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe Influences of industrialization on to the teacher training curriculum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTeacher proficiency
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmIndustrialization
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSecondary education
dc.identifier.yokid113881
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid112869
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess