dc.contributor.advisor | Karayağmurlar, Bedri | |
dc.contributor.author | Servetoğlu, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:33Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:33Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573137 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bilgi, insanın dış dünyadaki nesneler ve diğer öznelerle kurduğu ilişki sonucunda ortaya çıkar. Söz konusu olan bu ilişki, geçmişten bu yana farklı dinamikler tarafından sorgulanıp tartışılarak günümüze kadar ulaşır. İnsanın yaşamsal koşullarından biri olan bilgi, insan bilincine bağlı olarak süreç içerisinde değişebilen sınırsız bir yapıya sahiptir. Bu nedenle insanla uğraşan bilimler gibi sanat da gelişmek için önceki deneyimlerden faydalanarak kendi alanında bilgi üretmeye çalışmaktadır. Geçmişteki bilgi birikimiyle birlikte, II. Dünya Savaşı' nın ardından hızla gelişen teknoloji, yeni bir dünya görüntüsü yaratır. İletişim ve haberleşme olanaklarının artmasıyla oluşan bilgi patlaması sonucunda, çağımız Bilgi-İletişim Çağı olarak tanımlanmaktadır. İnsanın kendisini sarmalayan doğal ya da yapay dünyayı algılayarak, yeniden biçimlendirmesi olarak değerlendirebileceğimiz ifade, Modernizm'in sonuna kadar bilgi düzeyi ve gelişimi içinde, genel anlamda natüralist ve soyut olmak üzere iki ayrı biçimde kendini göstermiştir. Aynı zamanda toplumsal yaşamın koşulları ve sanatçıların ruhsal durumları içinde gelişmeye devam etmektedir. Ancak çağımızda yaşanan Bilgi- İletişim Devrimi'nin yarattığı `Post Modern` tavır olarak adlandırılan yeni bir bilinçle, plastik sanatlarda bambaşka bir ifade çeşitliliği gündeme gelmektedir. Bilimsel, siyasal, kültürel ve endüstriyel alanda yapılan devrimlerin bir sonucu olarak ortaya çıkan globalleşmeyle eşzamanlı olarak, sanatın da bütünleşmeye başladığı, sanat dallan arasındaki teknik ve biçimsel farklılıkların kaybolduğu görülmektedir. İletişim teknolojisindeki gelişmelerle, dünyanın birçok ülkesini kapsayan sanat ürünlerinin sergilendiği bianeller, günden güne bu oluşumu hızlandırmaktadır. Sanatların sınıflandırılmasındaki geleneksel yapıların yıkılmaya yüz tutması, daha çağdaş ve daha farklı bir sınıflandırmaya gidilmesini zorunlu kılmaktadır. Modernist hareketin sorgulanışı, tükenişi, insan aklının ön plana çıkmasıyla birlikte, plastik sanatlarda beliren yeni oluşumlar, algısal olmalarından öte, kavramsal bir nitelik taşımaya başlarlar. Teknolojinin yarattığı yeni evren, bilginin dolaşımı, ekonomik-toplumsal yaşantıların olumlu ve olumsuz yanlan, insanı, dolayısıyla sanatçıyı derinden etkilemektedir. Bu durum, sanatın kendi üretiminden ileri gelen iç dinamiklerin VI T.CYÜKSEKĞSRETÎMKÜRÜLİdeğiştirici, geliştirici nitelikleriyle birleşip yoğrularak, eklektik ve çoğulcu özelliklerde türlü sanat formlarının doğmasına neden olmaktadır. Bilgi Çağında insan yaşantısının bambaşka alanlarında işlevselleşen her türlü malzeme ile görsel buluş, plastik sanatlar alanında üretilen iki ya da üç boyutlu çalışmalarda, yaratıcı ifadeyi güçlendiren görsel değerler olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu da estetik sürece yeni boyutlar ve yeni ifade olanakları kazandırmaktadır. VII | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Knowledge is gained through the relationship between the subject's existence and objects in the external world. The matter in question has arrived at this point after it has evolved through much discussion and interrogation. The knowledge that is vital to human existence has a dynamic and boundless structure, variable in correlation with awareness and the human conscious. Therefore, like all other sciences in occupation with humanity, art is producing knowledge within its own field by consulting previous experiences in order to develop itself. Since the Second World War, a new global awareness has been created by fast improving technologies enhancing accepted conventional knowledge. This era, the Information-Communication Age, is recognised to be a result of the knowledge explosion, due to increased opportunity and efficiency in communications and obtaining information. Until the end of Modernism, expression, which we could appraise as redefining human perception of the surrounding natural and or artificial world, was generally subjugated into, Naturalism and Abstractionism, Simultaneously, it has been continuously reshaped by the consequences of the artists'social interactions and psychological situation. However, together with a new understanding, named as `Post Modern` attitude, which has appeared as a result of the Information-Communication advances of this era, there has been a broadly diverse variety of expression in the Arts. In harmony with the globalisation that occurred as a result of the reforms in the areas of science, politics, culture and industry, art has begun the process of self- integration. The distinctions in art techniques and forms among the different disciplines has begun to diverge. Together with the improvements in communication technologies, the biennials (where there is a large representation of many countries' art ), accelerate this process rapidly. It has become necessary to review the traditional way of classifying the Arts and also to identify the new structure with an appropriate approach. Following the dissection and end of Modernism and human intelligence becoming foremost, the new structure of the Arts has embraced the sublime and conceptual characteristics more than the perceptive. The new environment created by technological progression, enhanced circulation of information and negative and positive conclusions of socio-economics, deeply effect humanity and consequently, artists. These circumstances, alongside the VIIIprogressive nature of art, is the catalyst for new kinds of art with eclectic and moltifaceted characteristics. In the Information Age, any source of ephemeral or conventional materials and visual stimuli, which are in fact functional in other aspects of life, appear in the Arts in two or three dimensional product as visual assets which consolidate creativity and provide further dimensions and new expression methodology to the dawning aesthetic period. MEKjjQEZg | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Bilgi Çağı`nda plastik sanatlarda yeni ifade olanakları | |
dc.title.alternative | New possibilities of expression in contemporary modern art in the information age | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Information | |
dc.subject.ytm | Plastic arts | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.subject.ytm | Information age | |
dc.identifier.yokid | 113653 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 112847 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |