Digital baskı teknikleri üzerine bir inceleme
dc.contributor.advisor | Uslay, Yüksel | |
dc.contributor.author | Hürcan, Esra | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:33Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:33Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573135 | |
dc.description.abstract | ÖZET 1440 yılında, Johann Gutenberg'in ilk kez tipografi tekniğini kullanarak gerçekleştirdiği yapıtıyla, grafik tasarım ve baskı teknolojisinde yeni bir dönem açılmıştır. Zaman içerisinde gelişen teknoloji, toplum hayatını etkilemiş, buna paralel olarak da sanat değişim ve gelişim göstermiştir. Sanatçı yeni anlatım dilleri arayışına girmiş ve pek çok baskı tekniğinin keşfine ve denenmesine neden olmuştur. Geleneksel tekniklerle çağdaş insanın istemlerinin karşılanamaması, 20.yy teknolojisinin sanatçının ufkunu ve anlatım dilini sınırsız boyutlara ulaştırabilen bilgisayar sistemini gerçekleştirmesiyle, grafik sektöründe bilgisayarlı yayıncılık sureci başlamış oldu. Artık uzun süren emekli uğraşlar sonucunda ortaya çıkabilen çalışmalar, bilgisayar teknolojisi sayesinde tek bir kişi tarafından kısa zamanda kolaylıkla tamamlanabilmiştir. İster sanayiye dönük olsun, isterse sanatsal olsun artık tasarımcı hayal ettiği herşeyi tek bir masa üzerinde tasarlayıp, basabilme imkanı bulmuştur. Günümüz teknolojisinde geliştirilmiş olan paket programlar sayesinde tasarım bilgisayar ekranında yapılabilmekte, montaj, renk ayrımı, kalıp alma ve basım gibi işlemler ise digital baskı sistemlerinde kolaylıkla gerçekleşebilmektedir. Gerekli olan tek şey tasarımcının çalışması sırasında kullanacağı programları ve digital baskı sistemini bilmesi ve kullanmasıdır. Tezimin amacı da, gelişen digital teknolojinin, tasarımcının hayal gücünü bile aşabilecek çalışmayı kısa zamanda geleneksel yöntemlerin aksine daha kaliteli sayısız baskılarla alabileceğini göstermektir. Tezimin birinci bölümü; grafik tasarım kavramını ve eski geleneksel özgün baskıresim tekniklerini içeriyor. ikinci bölümde; grafik tasarımının iletişimdeki gelişim evreleri inceleniyor. Üçüncü bölümde; bilgisayarın yapısı, çalışma sistemi ve bilgisayarlı yayıncılık dönemi açıklanıyor. Dördüncü bölümde; tasarımcının kullandığı yazılımlar, özellikleri ve paket programların kullanımı anlatılıyor.Beşinci bolüm; sanayiye dönük çalışmalarda kullanılan baskı tekniklerini ve gelişen digital baskı sistemlerini içeriyor. Altıncı bölümde ise; sanatsal özgün digital baskı teknikleri ve çalışmaları yer almaktadır. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT In the year of 1440, a new period in graphical design and press technology took the start with the work of Johann Gutenberg, who applied the typography technique for the first time. Technology developed in time, and it affected not only the society but also the art The artist searched for the fresh means of communication and gave way to the invention of numerous pressing techniques. The period of computerized publication in the field of graphical works, started with the contributions of the twentieth century technology to the artists in the computerized publication, which enlarged the vision of the artist Before that, the traditional teeniques had not met the needs of contemporary man. After these developments, the works which were the results of longlasting, exhausting efforts could have been completed easily in a short time by only one person thanks to the computer technology. Whatever the field was, industry or art, the designer had the chance of designing and pressing everything he had imagined on the same table. Thanks to the packs of programmes developed by today' s technology, the design can be carried out on computer; and also the procedwes as colouring, shaping and pressing can be made easily by the digital pressing systems. The only necessary thing is that the designer should know and apply the programmes and digital pressing systems he will need in his works. The purpose of my paper is to prove that the advanced digital technology, which enables the designer to have qualified and numerous prints in a very short time, could take the place of traditional teeniques. The first chapter of my paper, contains the concept of graphical design and traditional, unique press techniques. In the second chapter, the history of publication of graphical design is examined. In the third chapter, the structure and the mechanism of computer and computerized publication period are explained. Chapter four describes the programmes used by designer, their features and application of packs of programmes.Chapter five contains the techniques of digital press and the techniques used in industry. The last chapter covers the works and techniques of artistic and unique digital pressing. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Digital baskı teknikleri üzerine bir inceleme | |
dc.title.alternative | A Research upon digital printing techniques | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim-İş Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Printmaking | |
dc.subject.ytm | Digital design | |
dc.subject.ytm | Graphic design | |
dc.subject.ytm | Computers | |
dc.subject.ytm | Printing techniques | |
dc.subject.ytm | Computer aided design | |
dc.subject.ytm | Digital design | |
dc.identifier.yokid | 113654 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 112848 | |
dc.description.pages | 115 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |