Çocuk resimlerinde yaratıcılık ve resim-iş eğitimi ile geliştirilmesi yöntemleri
dc.contributor.advisor | Fırıncı, Mehmet | |
dc.contributor.author | Özcan, Hilal | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:33Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:33Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573133 | |
dc.description.abstract | ÖZET Her çocuk yaratıcıdır ve çocuk resimleri çocuğun yaratıcı etkinliklerindendir. Sanat eğitimi ile çocuğun yaratıcılığı geliştirilebilir. Sanat eğitimi yalnızca bir yaratıcılık eğitimi değildir, çocuklar sanat eğitimi ile kendilerini keşfeder ve kendi kişiliklerini şekillendirirler.bu yüzden sanat eğitiminin amacı, kapsamı ve uygulanışındaki sorunların tartışılması ve çözülmesi gerekmektedir. Yaratıcılık için, sanat eğitiminin sorunları konuları değildir. Sanat eğitiminin sorunları yöntem ve yaklaşım biçimidir. Ülkemizde hala sanat eğitiminin yöntemleri hakkında bazı problemlerimiz bulunmaktadır. Bu yüzden sanat eğitiminde öncelikle yöntem sorunu çözülmelidir. Maalesef Türk Eğitim Sisteminde baskın olarak kullanılan sanat eğitimi yöntemi hala öğretmen merkezli yöntemdir. Öğrencilerin yaratıcı düşünebilir hale gelmesi için disipline dayalı yöntemler kullanılmalıdır. Yaratıcılık eğitimi için bu yöntemlerin uygulanmasındaki sorunlar çözülmelidir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Every child is creative and the childrccn' s art is their creative activitiy. The childreens creativity can develop with satisfactory art education, the art education is not only a creativity education, childreen discover themselves and they shape their personality with art education. Thats why, the problems in the aim, contents and in the practise must be arqued and solved. The problems of art education for creativity, is not its objects. The problems of art education arc method and approach. İn our country we still have some problems about the methods of art education. Because of this, first the problems in art education methods must be solved. Unfortunately, in Turkish education system the major method of art education is still the teacher focused method. İn order to make the child get the creative thinking, the discipline based methods must be used. For creativity education the problems in the aplication of these methods must be solved. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Çocuk resimlerinde yaratıcılık ve resim-iş eğitimi ile geliştirilmesi yöntemleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim-İş Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Children's paintings | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.subject.ytm | Creativity | |
dc.subject.ytm | Paint education | |
dc.identifier.yokid | 113619 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 112849 | |
dc.description.pages | 128 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |