Show simple item record

dc.contributor.advisorAçıkgöz, Kemal
dc.contributor.authorBirgi, Bayram
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:31Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:31Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573117
dc.description.abstractVI ÖZET Amaç, Manisa'daki İlköğretim okullarındaki parasal kaynak türlerini belirleyerek, parasal kaynakların etkili ve verimli kullanılabilmesi için ilkeler belirlemektir. Araştırmanın evreni; Manisa Merkez İlçedeki 27 ilköğretim okulunda 984 öğretmen, 27 müdür ve velilerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi, müdürlerin tümü Öğretmenlerin oranlı eleman örnekleme tekniğiyle belirlenen 175'i, velilerden ulaşılabildiği kadarı olmak üzere 163 kişidir. Araştırmacı, müdürlere, öğretmenlere ve velilere yönelik olmak üzere üç ayrı anket geliştirmiştir. Anketlerin içeriği 3 ana boyuttan oluşmuştur: 1 -Okulların parasal kaynakları. 2-Müdürlerin, öğretmenlerin ve velilerin parasal kaynak sağlamaya ilişkin görüşleri. 3-Parasal kaynakların etkin kullanımı ve denetimi. Araştırmanın bulguları şunlardır: 1-İ1 Özel İdarelerinden okullara ayrılan parasal kaynaklar yetersiz olup ödenekler, okulların gereksinimlerine göre dağıtılmamaktadır. 2-Öğretmen ve velilerin büyük çoğunluğu, okullara ek parasal kaynak sağlayan bugünkü uygulamaları doğru bulmamaktadır. 3-Para toplama işi Okullarda yönetim, öğretmen, veli ve öğrenciler arasındaki iletişimi bozmaktadır. 4-Müdürlerin büyük bir bölümü parasal kaynakların harcanma usullerini ve denetimini yeterli bulmamaktadır. 5-Grupların parasal kaynak sağlamaya ilişkin görüşleri arasında anlamlı farklılık vardır.
dc.description.abstractABSTRACT The purpose of this study is to identify the financial sources of primary schools in Manisa and to establish principals for their effective and efficient use. The research subjects consisted of 984 teachers, 27 school principals and parents of 27 primary schools in the centre of Manisa. This represented all the school principals, a random sample of 175 teachers, and 163 parents who could be contacted. The researcher developed 3 seperate questionnaires for the school principals, teachers and parents. These questionnaires consisted of main areas; 1- The schools financial sources. 2- The views of the school principals, teachers and parents regarding the cration of funds for the school. 3- The effective use and control of these financial sources. The research findings were as follows;. Funds made available to schools by the local government ate insufficient, and arte not allocated according to to needs of the schools.. The majority of the teachers and parents do not approw of the methods currently used to create extra funds for school.. The creation of extra funds damages relations between the school administration,teachers, parents and pupils.. A large number of school principals find the procedures for spending and controlling extra funds insufficient.. There are significant differeces of opinion between the different groups concerning the creation of extra funds for schools.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında kaynak sağlama yolları
dc.title.alternativeWays of creating funds for primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCreating funds
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid116231
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113677
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess