Show simple item record

dc.contributor.advisorErtuğrul, Gülden
dc.contributor.advisorDeğer, Ayşen
dc.contributor.authorZehir, Ece
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:31Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:31Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573113
dc.description.abstractIX Özet Bu çalışmanın amacı, Türkiye' deki ilköğretim I. kademe 4. sınıf düzeyinde İngilizce öğretimini ele almak ve buna ilişkin saptamalar yapmaktır. Dolayısıyla çalışma, çocukların yabancı dil öğreniminde belki de en önemli role sahip olan 'öğretmen' faktörü üzerinde odaklanmış, ve öğretmenlerin sınıf içi performanslarını detaylı ve kapsamlı bir şekilde irdelemeye çalışmıştır. Bununla birlikte araştırma, Türkiye' de İngilizce öğretiminin tarihsel süreci; yetişkin, ergen ve çocuklarda öğrenme farklılıkları; çocuk ve öğrenme; çocuklara İngilizce öğretimi ve sınıf yönetimi konularını içeren geniş bir teorik altyapıyla da şekillendirilmiştir. Alan araştırması tarama yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın örneklemini Aydın il merkezindeki tüm ilköğretim I. Kademe 4. sınıflarında görevli 41 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Öğretmenler ve sınıf içi performansları hakkında daha kesin ve gerçekçi saptamalar yapabilmek için veri toplamada çoklu-yöntem yaklaşımı kullanılmıştır. Bu amaçla, hem anket formları düzenlenmiş hem de sınıf içi gözlem formu oluşturulmuştur. Toplam 123 ders saati gözlemlenmiş ve kaydedilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 9.0 for Windows ve Excel istatistik programları kullanılmış ve frekanslar, yüzdeler hesaplanmıştır. Ayrıca, ki-kare analizi yapılmış ve anlamlılık düzeyi.05 olarak alınmıştır. Araştırmada 4. sınıf İngilizce öğretmenlerinin sınıf içi performansları: dersi sunuş ve işleyiş biçimleri, kullandıkları öğretim teknikleri ve yardımcı materyaller ve öğrencilerin duyuşsal alanlarına hitap eden sözlü/sözsüz iletişim yollarını kullanmaları olmak üzere farklı açılardan değerlendirilmiştir. Dolayısıyla, elde edilen bulgular İngilizce sınıflarında öğretmen kaynaklı başlıca sorunları gösterir niteliktedir. Bulgular ışığında 4. sınıf İngilizce öğretiminde, öğretmenlerin mesleki formasyonlarına bağlı ciddi sorunlar olduğu söylenebilir. Anahtar Sözcükler: İngilizce öğretimi, genç öğrenenler, sısnıf içi performans UC YÜKSEKÖĞRETİM KURULU dokOmantasyoh aoDuent
dc.description.abstractX Abstract The purpose of this thesis is to define and describe the teaching of English at primary school key stage I 4th grade level in Turkey. To this end, the study focuses on the one single and may be the most important factor in young learner language classes, i.e. the English teacher, aiming to provide a detailed and comprehensive overview of teacher action in the classroom. However, the research is also informed by an extensive theoretical background knowledge which covers the areas of historical development of English language teaching in Turkey; the differences between adult, young adult and young learners; children and learning; teaching young learners; and classroom management. The field study was conducted through survey research methodology. 41 4,h grade English teachers employed in the state primary schools in the city center of Aydın participated in the study. In order to obtain a fuller and more realistic view of teachers and classes, the data collection was done through a multi-method approach: the self-completion questionnaire and the classroom observations. A total of 123 class hours were observed and recorded on the classroom observation checklists. For the analysis of the data the SPSS 9.0 for Windows and Excel statistic programs were used. The frequencies, the percentages were calculated. Also chi- square analysis was made and its significance was taken as 0.05. In the research the 4th grade English teachers' classroom performance is studied from different perspectives including the ways they present and conduct their lessons, their use of teaching techniques and aids, and their attending behavior towards children. Therefore, the findings obtained indicate some of the major problems of primary practice in terms of teacher action in the classroom. In the light of the research findings, it could be stated that that there are serious problems with the teaching process related to 4th grade English teachers' professional make-up. Key Words: Teaching English, young learners, classroom performanceen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYoung learners and an assessment of 4 th grade English teachers classroom performance in the city center of Aydın
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.subject.ytmIn-class works
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid118779
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113643
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess