Show simple item record

dc.contributor.advisorTürnüklü, Abbas
dc.contributor.authorGemici, Yusuf
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:30Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:30Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573109
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın amacı, eğitim sendikalarının Müfredat Laboratuvar Okulu adı altında yapılmakta olan okul geliştirme çalışmalarını nasıl etkilediğini araştırmak ve buna ek olarak eğitim yöneticilerine yönettikleri örgütlerin etkililiğini artırmak amacıyla sendikalarla ilişkilerini nasıl düzenleyebileceklerine ilişkin bir bakış açısı sunmaktır. Araştırma evrenini, İzmir İli Büyükşehir Belediye sınırları içindeki Müfredat Laboratuvar Okulu olan 16 ilköğretim okulunda çalışan 51 yönetici, 627 öğretmen ve 24 destek işgören oluşturmaktadır. Örneklem seçiminde olasılık dışı örnekleme türlerinden uygun örneklemeye başvurulmuştur. Araştırmanın örneklemi, 38 yönetici, 225 öğretmen ve 4 destek işgörendenden oluşmuştur. Ayrıca araştırmaya katılmak isteyen kişiler arasından amaçlı olarak seçilen 13 yönetici, 11 öğretmen ve 2 destek işgörenle yarı yapılandırılmış görüşme protokolü çerçevesinde görüşmeler yapılmıştır. Örneklemi daha derin inceleyebilmek, araştırmanın geçerlik ve güvenirliğini artırmak amacıyla çeşitlemeye başvurulmuş, nicel ve nitel araştırma yöntem ve teknikleri araştırmada bir arada kullanılmıştır. Veriler, araştırmacının geliştirdiği 49 soruluk anket ve yarı yapılandırılmış görüşme protokolü ile toplanmıştır. Ankette yöneticilerle öğretmen ve destek işgörenlerin algı düzeyleri beş seçenekli Likert ölçeği ile saptanmıştır. Görüşmeler ise araştırmacı tarafından yarı yapılandırılmış görüşme protokolü çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel verilerinin analizinde ortalama, standart sapma, t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde nitel veri analiz yaklaşımları kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları şunlardır: 1. Eğitim sendikalarının okul geliştirme sürecine etkileriyle ilgili yöneticilerle öğretmenlerin algıları arasında anlamlı bir farklılık vardır. Yönetici algıları, `kararsızım`, öğretmen algıları `katılıyorum` seçeneğinde toplanmaktadır. Yöneticiler öğretmenlere göre eğitim sendikalarının okul geliştirme sürecini daha az etkilediklerini düşünmektedirler. 2. Herhangi bir eğitim sendikasına üye yönetici, öğretmen ve destek işgörenlerle sendika üyesi olmayanların algılan arasında anlamlı farklılık vardır. Sendika üyesi olanların algıları, olmayanlara göre daha yüksektir; sendika üyesi olmayanlara göre eğitim sendikalarının okul geliştirme sürecini daha çok etkilediklerini düşünmektedirler. IV3. Eğitim sendikalarının okul geliştirme sürecine etkileriyle ilgili yönetici, öğretmen ve destek işgören algıları, yaş, eğitim durumu, branş, deneyim, cinsiyet kişisel değişkenlerine göre farklı bir eğilim göstermezken `yönetim kursu` kişisel değişkenine göre farklı bir eğilim göstermektedir. Yönetim kursu almayanların algıları, yönetim kursu alanlardan daha yüksektir.
dc.description.abstractABSTRACT The purpose of the present research is to investigate influences of teachers' unions on school improvement process in elementary schools in which school improvement process has been implemented. In this study both quantitative and the qualitative methodology of triangulation: survey and interviews have been used. The Universe of the research is composed of 51 administrators and 627 teachers and 24 other employees in 16 secondary schools for survey. The sample includes 38 administrators and 225 teachers and 4 other employees. The researcher interviewed with 1 3 administrators and 1 1 teachers and 2 other employees about influences of teachers' unions on school improvement process in elementary schools in which school improvement process has been implemented. Data was collected through both a questionaire composed of 49 Likert type items and a semi-structured protocol of interview developed by the researcher. In quantitative data analyses, aritmatic mean, standart deviation, t test and one way analyses of variance have been employed. In qualitative data analyses approaches of qualitative data have been used. Findings indicate that teachers' perceptions of influences of teachers' unions on school improvement process in elementary schools in which school improvement process has been implemented are higher than those of the administrators. There was a significant difference between the means of unionized and non-unionized teachers, administrators and other employees. Perceptions of non-unionized teachers, administrators and other employees are lower than unionized teachers, administrators and other employees. VIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim sendikalarının okul geliştirme sürecine etkileri
dc.title.alternativeInfluences of teachers unions on school improvement process
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSchool improvement
dc.subject.ytmUnions
dc.subject.ytmSchools
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.identifier.yokid115784
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113622
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess