The Use of short stories through creative classroom activities in language teaching
dc.contributor.advisor | Öztürk, Kadim | |
dc.contributor.author | Başaran, Sultan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:30Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:30Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2019-12-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573107 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu tez de, kısa hikayelerin yaratıcı, eğlenceli aktiviteler kullanarak sınıfta nasıl kullanılabileceğini göstermek istedim. Hepimiz okuma eyleminin bir göz cimnastiği olmadığını biliriz. Amacım öğrencilerin okuma yeteneklerini hangi yöntemlerle geliştirebileceklerini göstermektir. Öğrencilerin okurlarken bir amacı olmalıdır. Genellikle bu hedef sorularla yaratılabilir ancak ben oyunların, bulmacaların ve çeşitli aktivitelerin kullanılmasını tercih ediyorum. Bilindiği gibi iletişim sürecinde öğrenciler aktiftir. Eğer öğrenciler iyi bir motivasyona sahip olurlarsa, bu süreç daha eğlenceli bir hale gelir. Öğrenciler okuma becerilerinin bilincinde olmalılar. Amaçları doğrultusunda en iyi beceriyi seçeceklerdir. Kelimelerin kullanımı bir problem gibi görünse de bunun üstesinden nasıl gelinebileceğini anlatmaya çalışacağım. Parçayı daha iyi anlayabilmek için öğrenciler farklı anlamları algılayabilmelidir. Bunlar öğrencinin yazar ile kendisi arasında iletişimsel bir köprü kurmasında faydalı olacaktır. Okuma süreci net bir şekilde açıklanamasa da çok büyük bir öneme sahiptir. Öğrenciler okurken, mesajı anlamak için daha etkili düşünmeliler. Bu da yaratıcı düşünmeyi gerektirir. Burada Edward De Bono'nun aktif ve aktif olmayan düşünce sistemini inceleyeceğiz. Bunların her ikisi de gereklidir. ivYaratıcılık daha iyi düşünmek için önemlidir. Önerdiğim aktiviteler onun görüşünü desteklemektedir. Öğrencilerin kısa hikayeleri okumaktan keyif alırken yaratıcılıklarını nasıl kullanacaklarını gösterebilmek için Edgar Allan Poe tarafından yazıları ` The Cask of Amontillado ` ve ` The Black Cat ` ileri düzey sınıfları için seçildi. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT In this study I would like to explain how short stories can be used in class with creative enjoyable activities. We know that reading is not an eye gymnastic. My aim is to show the ways that students develop their reading abilities. While reading, students should have an aim. This aim can mostly be created by questions but I prefer games, puzzles or different activities. As we know, during the communicative process, students are active. If they are motivated well, this process becomes more enjoyable. Students must be aware of the reading skills. According to their aims, they will choose the best skill. The use of vocabulary can be seen as a problem but we explain how to overcome this major problem. To understand the text better, students should be aware of the different kinds of meaning. These will be great help for the students to create a communicative bridge between them and the author. While reading, students should think more efficiently to get the message. This requires creative thinking. Here we will see Edward de Bono' s Re-active and Pro-Active Thinking. Both of them are necessary. Creativity is significant for better thinking. The activities that I have suggested support his views. ` The Cask of Amontillado ` and ` The Black Cat `written by Edgar Allan Poe were chosen for the advanced level classes to show how students use their power of creativity while enjoying reading. vi | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | The Use of short stories through creative classroom activities in language teaching | |
dc.title.alternative | Kısa hikayelerin yaratıcı aktivitelerle dil eğitiminde kullanımı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-27 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Language education | |
dc.subject.ytm | Short stories | |
dc.subject.ytm | Story | |
dc.subject.ytm | Reading | |
dc.subject.ytm | Reading skills | |
dc.subject.ytm | Creativity | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Creative thinking | |
dc.identifier.yokid | 116236 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 113623 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |