Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztürk, Kadim
dc.contributor.authorBaşaran, Sultan
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:30Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:30Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2019-12-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573107
dc.description.abstractÖZET Bu tez de, kısa hikayelerin yaratıcı, eğlenceli aktiviteler kullanarak sınıfta nasıl kullanılabileceğini göstermek istedim. Hepimiz okuma eyleminin bir göz cimnastiği olmadığını biliriz. Amacım öğrencilerin okuma yeteneklerini hangi yöntemlerle geliştirebileceklerini göstermektir. Öğrencilerin okurlarken bir amacı olmalıdır. Genellikle bu hedef sorularla yaratılabilir ancak ben oyunların, bulmacaların ve çeşitli aktivitelerin kullanılmasını tercih ediyorum. Bilindiği gibi iletişim sürecinde öğrenciler aktiftir. Eğer öğrenciler iyi bir motivasyona sahip olurlarsa, bu süreç daha eğlenceli bir hale gelir. Öğrenciler okuma becerilerinin bilincinde olmalılar. Amaçları doğrultusunda en iyi beceriyi seçeceklerdir. Kelimelerin kullanımı bir problem gibi görünse de bunun üstesinden nasıl gelinebileceğini anlatmaya çalışacağım. Parçayı daha iyi anlayabilmek için öğrenciler farklı anlamları algılayabilmelidir. Bunlar öğrencinin yazar ile kendisi arasında iletişimsel bir köprü kurmasında faydalı olacaktır. Okuma süreci net bir şekilde açıklanamasa da çok büyük bir öneme sahiptir. Öğrenciler okurken, mesajı anlamak için daha etkili düşünmeliler. Bu da yaratıcı düşünmeyi gerektirir. Burada Edward De Bono'nun aktif ve aktif olmayan düşünce sistemini inceleyeceğiz. Bunların her ikisi de gereklidir. ivYaratıcılık daha iyi düşünmek için önemlidir. Önerdiğim aktiviteler onun görüşünü desteklemektedir. Öğrencilerin kısa hikayeleri okumaktan keyif alırken yaratıcılıklarını nasıl kullanacaklarını gösterebilmek için Edgar Allan Poe tarafından yazıları ` The Cask of Amontillado ` ve ` The Black Cat ` ileri düzey sınıfları için seçildi.
dc.description.abstractABSTRACT In this study I would like to explain how short stories can be used in class with creative enjoyable activities. We know that reading is not an eye gymnastic. My aim is to show the ways that students develop their reading abilities. While reading, students should have an aim. This aim can mostly be created by questions but I prefer games, puzzles or different activities. As we know, during the communicative process, students are active. If they are motivated well, this process becomes more enjoyable. Students must be aware of the reading skills. According to their aims, they will choose the best skill. The use of vocabulary can be seen as a problem but we explain how to overcome this major problem. To understand the text better, students should be aware of the different kinds of meaning. These will be great help for the students to create a communicative bridge between them and the author. While reading, students should think more efficiently to get the message. This requires creative thinking. Here we will see Edward de Bono' s Re-active and Pro-Active Thinking. Both of them are necessary. Creativity is significant for better thinking. The activities that I have suggested support his views. ` The Cask of Amontillado ` and ` The Black Cat `written by Edgar Allan Poe were chosen for the advanced level classes to show how students use their power of creativity while enjoying reading. vien_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe Use of short stories through creative classroom activities in language teaching
dc.title.alternativeKısa hikayelerin yaratıcı aktivitelerle dil eğitiminde kullanımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-27
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmShort stories
dc.subject.ytmStory
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmReading skills
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmCreative thinking
dc.identifier.yokid116236
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113623
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess