1992 ve 2001 öğretim yıllarındaki ilköğretim fen bilgisi programlarına ilişkin öğretmen görüşleri (İzmir ili örneklemi)
dc.contributor.advisor | Günay, Yasemin | |
dc.contributor.advisor | Hamurcu, Hülya | |
dc.contributor.author | Akpinar, Dilek | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:54:30Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:54:30Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/573103 | |
dc.description.abstract | XIV ÖZET 1992 ve 2001 Öğretim Yıllarındaki İlköğretim Fen Bilgisi Programlarına İlişkin Öğretmen Görüşleri (İzmir İli Örneklemi) Dilek Akpınar Araştırma, 1992-1993 öğretim yılında uygulanmaya başlayan `İlköğretim Fen Bilgisi Dersi öğretim Programı` ile 2001-2002 öğretim yılında uygulanmaya başlayan `İlköğretim Fen Bilgisi Dersi Öğretim Programının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi ve yeni Fen Bilgisi Öğretim Programının uygulanmasında öğretmenlerin karşılaştıkları sorunların belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma, 2001-2002 öğretim yılında İzmir Merkez ilçelerinden tesadüfi yolla seçilen 45 ilköğretim okulunda yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini İzmir Merkez ilçelerindeki ilköğretim okullarında görev yapan 203 öğretmen (117'si Sınıf öğretmeni, 86'sı Fen Bilgisi Öğretmeni) oluşturmuştur. Öğretmenlerin görüşlerinin belirlenebilmesi için araştırmacı tarafından geliştirilen bir anket uygulanmıştır. Anketten elde edilen bulguların karşılaştırılmasında varyans analizi ve t-testi analizleri yapılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular aşağıda özetlenmiştir: 1- Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmenlerinin 1992 ve 2001 programlarındaki hedeflere, değerlendirmeye ve teknolojik gelişmelere yönelik görüşleri arasında bazı değişkenlere bağlı olarak anlamlı farklar görülmüştür. 2- Her iki gruptaki öğretmenlerin belirlenen değişkenlere göre 1992 ve 2001 programlarında içeriğe ve eğitim durumuna yönelik görüşleri arasında anlamlı farklar bulunmamıştır. 3-Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmenlerinin, 1992 ve 2001 programlarına yönelik görüşleri arasında anlamlı farklar bulunmaktadır. Her iki gruptaki öğretmenlerin de 2001 programına yönelik daha olumlu yaklaşımlara sahip oldukları görülmektedir.XV 4-Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmenlerinin, 2001 programının uygulanması sırasında en çok karşılaştıkları sorunlar; yeni programa uygun M.E.B. onaylı ders kitaplarının basılmaması, yeni program hakkında yeterince bilgilendirilmeme ve dersle ilgili kaynak kitapların yetersizliği şeklinde belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Fen Bilgisi Öğretmeni, Sınıf Öğretmeni, Fen Bilgisi Programı, Program Değerlendirme, Fen Bilgisi Öğretimi. | |
dc.description.abstract | XVI ABSTRACT The Views of Teachers Relation to The Primary Science Curriculum in 1992 and 2001 (Sample of İzmir) Dilek Akpınar The aim of this research is to find out the views of teachers' about two Primary Science Curriculum which put into practice in 1992-1993 and 2001-2002 academic years, the research also shows the problems the teachers faced while implementing the new science curriculum. The research was carried out with 45 primary schools selected randomly from central of Izmir. The sample consists of 203 teachers who work in these schools. A questionnaire which was developed by the researcher was used to determine the views of the teachers. T-test and variance analysis was used for finding comparisons. The results of this research are summarized as follows: 1 -There are significant differences between the curriculums of years 1992 and 2001 regarding the views of teachers on objectives, evaluations and technological developments in terms of some variables. 2- There is no significant differences between the views of teachers relation to content and teaching-learning activities in the curriculums of years 1992 and 2001, in terms of determined variables. 3-There is no significant differences between the views of science and primary teachers about the curriculum of years 1992 and 2001. Both teacher groups approach more positive to the curriculum of year 2001. 4- The most important problems which teacher faced during the implementation in the curriculum in 2001 are lacking of books according to new curriculum, insufficient knowledge of teachers about new curriculum and insufficient of source books. Key words : Science Teacher, Primary Teacher, Science Curriculum, Curriculum Evaluation, Science Teaching. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 1992 ve 2001 öğretim yıllarındaki ilköğretim fen bilgisi programlarına ilişkin öğretmen görüşleri (İzmir ili örneklemi) | |
dc.title.alternative | The Wiews of teachers relation to the primary science curriculum in 1992 and 2001 (sample of İzmir) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.identifier.yokid | 118787 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 113625 | |
dc.description.pages | 131 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |